Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alpina Summer Combi


Volevodin

Recommended Posts

  • 2 months later...

Eftersom jag blivit kallad expert av en suris här så fortsätter jag den banan :)

 

Alpina combi är en suverän sko för enbart klassiskt. Den ger ett extra stöd i sidled som är bra på vingliga rullskidor. Den är dock inte bra nog åt dom allra flesta på skate. För ostabil. Bättre med riktig skatepjäxa. Stabilast är dom för vinter. Jag har fischers värstingskate sommarmodellen, MEN vintervarianten på den är stabilare på rullskidor om det är det man eftetsöker. Kanske särskilt då för nybörjaren

Link to comment
Share on other sites

Jag tillhör inte dom flesta enligt Skogsvakt. Kör med kombiskon till både klassiskt och skejt. Tycker att det funkar alldeles utmärkt. Naturligtvis ger en "riktig skejtsko en bättre stabilitet, men allt har sitt pris.

Kanske beror på att du har "växt upp och blivit torr bakom öronen? "

Link to comment
Share on other sites

Så är det nog och under tiden har jag tränat på min balans. Hävdar fortfarande att om man har en begränsad budget är en kombisko helt OK. Några pass med träning av balansen så är det bara att köra. Har man obegränsat med pengar köper man en skejtsko och en klassisk.

Link to comment
Share on other sites

Tycker att alpinas röda sommarsko blir lite väl vinglig när man får för sig att göra nåt annat än staka särskilt om bakhjulen hunnit bli lite elliptiska :-)

Dessa varma sommar dagar sväller mina ankfötter och i mina klassiska pjäxor blir d en pina kring tårna efter 1h eller så. Prövade combin idag i stl 1nummer större. Rätt tänkt om jag inte gitter o byta till oeliptiska hjul tro?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...