Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Podcast med Jenny Grip

Nytt datum fr World Cup i Ulricehamn

Individuell start p rullskid-SM i Lidkping

NRK fortstter snda Visma Ski Classics

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Någon som vet

• Vänligen logga in för att kunna svara
12 svar till detta ämne

ps71

ps71

Ny medlem

• Members
  • 5 inlägg
Är det någon som vet bombsäkert om Halvvasan är seedningsgrundande,hur fungerar det då isåfall??

GreatSki

GreatSki

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 704 inlägg
Knappast någon bra seedningstävling, eftersom det förmodligen inte kommer att finnas några elitåkare med.

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg
nej men nog bör den vara seedningsgrundande eftersom det är längre än 40km och över 100 deltagare. eller?

_andreas_

_andreas_

Medlem

• Members
  • Pip
  • 111 inlägg

nej men nog bör den vara seedningsgrundande eftersom det är längre än 40km och över 100 deltagare. eller?

Ja, det bör den...

Jan_H

Jan_H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 420 inlägg
Jag tror inte att halvvasan är seedningsgrundande. Urklippt från deras hemsida:

"Rätt startled i Vasaloppet 2007.
Vårt seedningssystem bygger på tanken att alla ska stå i rätt led. Därför placeras också alla efter visad kapacitet. Förutom Vasaloppet och Öppet Spår räknas alla sanktionerade skidtävlingar över 40 km med minst 100 deltagare som seedningsgrundande."

Halvvasan är väl ingen tävling så den räknas nog inte. Maila dom och fråga.

Jan

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 248 inlägg
Självklart är Halvvasan seedningsgrundande. Har åkte den förut som seedning.

_andreas_

_andreas_

Medlem

• Members
  • Pip
  • 111 inlägg
Mer urklipp från deras hemsida...

Halvvasan är seedningsgrundande för Vasaloppet.

Jan_H

Jan_H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 420 inlägg
Stämmer!

http://www.vasaloppe...nforloppet.html

Joo

Joo

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 606 inlägg
Jag har pratat med Mora och Halvvasan är i högsta grad seedningsgrundande. Är man stark stakåkare är nog halvvasan en utav de bästa seedningsloppet införvasan om man nu är så vältränad att man räknar med att återhämta sig. Ett är säkert en bättre tömning inför kolhydratladdningen till vasan är nog svårt att få.

Jörgen

Jörgen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 60 inlägg
Hur lång tid gäller ett resultat från ett seedingslopp då? Går det att åka halvvasan 07 och seeda sig till 08?

Joo

Joo

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 606 inlägg
Om man hänvisar till ett lopp från säsongen innan så räknas det som ett led sämre. Ex. Om du i år seedar dig, via Halvvasan, till led 3 så gäller det som led tre under denna säsong, led 4 nästa år och led 5 året därefter o.s.v.

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 248 inlägg

Om man hänvisar till ett lopp från säsongen innan så räknas det som ett led sämre. Ex. Om du i år seedar dig, via Halvvasan, till led 3 så gäller det som led tre under denna säsong, led 4 nästa år och led 5 året därefter o.s.v.

Är du verkligen säker på det?
Trodde det bara gällde Vasaloppet och öppet spår till nästkommande år. Men att ett "vanligt" seedninglopp bara gäller det år som man åker det. Så borde det vara enligt mig, men jag kan ju ha fel.

Joo

Joo

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 606 inlägg
Jag ringde till vasalopepts hus i Mora och frågade om årets Halvvasa är seedningsgrundande för Årets Vasalopp. Till svar fick jag att seedningskommittén träffas, förmodligen, på onsdagkvällen i Vasaloppsveckan för att sätta gränser för Halvvasan. Jag var nämligen också intresserad av det. Nu är jag redan uppseedad, men till vilken nytta??? Har haft hög feber i tre dagar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar