Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nybrorullen 4:e sep 2016


Folkesson

Recommended Posts

Efter förra årets succé så har vi valt att satsa ännu hårdare och väljer att höja ribban ytterligare.

 

Loppet går den 4:e sep strax utanför Nybro i trakten kring St Sigfrids kyrka (se inbjudan/PM senare). 

30 km klassisk stil (standard 2or)

Lätt kuperad bana med lite trafik, 15 km/varv. 

 

Tack vare Huselius skidsport, Elpex, Fischer och många fler kommer vi ha ett rejält prisbord med utomordentlig service. Vi kommer bl a lotta ut elpex rullskidor och fischer speedmax.

 

Första priset för snabbaste dam och herre kommer vara 5 000;-

Precis som förra året kommer vi ha ett backpris

 

Vi hoppas att så många som möjligt vill delta och göra detta till en riktig rullskidfest.

 

Link to comment
Share on other sites

Det var bra nog förra året :)
Lyfter ni detta ännu mer så blir det förstås ändå roligare. Snälla backar, obefintlig trafik och tillräckligt grov asfalt för hyfsat fäste och tillräckligt slät asfalt för att slippa vibrationerna. Lite hålor i asfalten men mycket bra markerat med lila färg!

 

Jag kommer tillbaka :)

Link to comment
Share on other sites

Låter kul, men lägg gärna på 1 varv minst, ännu hellre 2 varv extra då blir det värd att åka från Stockholm för en bra träningshelg. 

Svårt att göra alla nöjda :) du får tänka på oss som inte är så uthålliga. Men kommer du ner så kan vi ta några extra varv efter tävlingen ;) Så får vi fundera över distansen till nästa år.

 

Hoppas det är 1 varv för 60+, 15 km är lagom när man kommer upp i ålder. (om jag är ledig den dagen)

Brukar man korta ner distansen vid h60? De som körde förra året verkade nöjda men vi har lite dålig erfarenhet ang detta.

Link to comment
Share on other sites

På traditionella tävlingar på snö är det alltid kortare distanser from H/D 60 tex sist vi tävlade i Nybro körde vi 10 km fristil.

I Nybro var det bara H21 som körde 15km alla andra körde kortare även H40.

Vi ska fundera på om vi ska korta ner distansen eller inte för 60. Men som sagt alla som åkte förra året var nöjda med distansen.

Link to comment
Share on other sites

Ja de är ju sant, lika bra att ställa in siktet på Nybrorullen och försöka vinna första priset på 5000kr och ett par Speedmax som utlottat pris:) ;)

Haha jo du...Är nog mest glad om jag inte blir bland de sista. Men däremot är jag duktigt sugen på er tävling.Lite långt för mig att åka bara det är därför jag velar mellan vilken jag ska köra.Återstår att se till hösten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nu blir det krock den 4 september med två rullskidtävlingar samma dag. Hallby startar upp en ny rullskidtävling på Axamo flygplats utanför Jönköping - vad säger ni om det i Nybro ?

Det var skate i Jönköping va? Då tror jag att Nybro lockar fler åkare på klassiska skidor.

Link to comment
Share on other sites

De är väldigt tråkigt att Småland har godkänt Hallbys tävling på samma datum som vårat lopp. Menar att jag tror att Hallbys tävling också kommer bli succé, och det ser ju galet roligt ut. Så det är sorgligt att vi inte kan åka bägge loppen.

Link to comment
Share on other sites

Det var det jag menade, att så många rullskidåkare finns det ju inte att man behöver konkurrera samma dag. Nu vet jag inte hur sanktioner godkänns, men om jag inte minns fel så har Nybro SKI representant i Smålands Skidförbund.

 

Annars är det väl roligt att det händer saker på rullskidfronten, men först till kvarn avs datum måste ju gälla.

 

Tävlingen i jkpg verkar spännande - synd att man är så gammal.........

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...