Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nybrorullen 4:e sep 2016


Folkesson

Recommended Posts

Jag kommer också :)

Utan rullskidsträning så det blir mer eller mindre första riktiga passet för hösten.

Endast enstaka kortare pass sedan mars...

 

Prisbordet ser fint ut men framför allt hoppas jag på lika fina förhållanden som sist men att jag nu ska kunna köra tillsammans med någon, det blev ensamkörning sist.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer inte, då 32,2 km är alldeles för långt för den 68-åring, hade räckt med 21,1 km.

 

 Volevodin, Nu är det nog din hjärna som styr dig och inte din kraft och kärlek till sporten:):):):) Du åkte ju Vasaloppet förra året i 9mil. Jag lovar att vår bana med 2or på 32km kommer kännas grymt mycket lättare än 9mil skidor:) Du är ju stark som en oxe. :)

 

Jag bjuder dig på fristartplats till NybroRullen, så du kan vara med och vinna ett par handplockade fischer speedmax eller nya rullskidor på lotten

Link to comment
Share on other sites

Tack för de fina orden, :)  men skall jag vara riktigt ärlig så är jag inblandad i en annan tävling samma datum, lång-DM i gång, där jag som ordförande i Smålandsdistriktet känner det som en plikt att närvara. Men jag skall ta mig en allvarlig funderare och höra om jag kan få ledigt....

Link to comment
Share on other sites

 Volevodin, Nu är det nog din hjärna som styr dig och inte din kraft och kärlek till sporten:) :):) :) Du åkte ju Vasaloppet förra året i 9mil. Jag lovar att vår bana med 2or på 32km kommer kännas grymt mycket lättare än 9mil skidor:) Du är ju stark som en oxe. :)

 

Jag bjuder dig på fristartplats till NybroRullen, så du kan vara med och vinna ett par handplockade fischer speedmax eller nya rullskidor på lotten

Klart du ska åka!(om du kan) 32 km på 2or är ju inget i jämförelse med Vasaloppet =)

Link to comment
Share on other sites

Det ser rätt mörkt ut för rullskidåkningen för mig framöver. Jag hade tänkt åka 17 km, men foten höll inte, så jag fick nöja mig med 12 km. Nu efteråt känns det inte bra i under hälen, där jag haft besvär till och från sista åren, ingen skillnad med nya rullskidor. Så tyvärr får jag avskriva Nybrorullen, hade nog klarat 32 km, men risken är att jag pajat foten helt. :wacko:

Men än en gång tack för erbjudandet. :) :)

Link to comment
Share on other sites

Vilket härligt lopp vi fick idag, med solsken och måttlig vind. Tidtagningen strulade men sedan fanns inget mer att anmärka på.

Start, målgång och parkering bredvid varandra i år kändes som en förbättring. Kaxigt med 2 spurtpriser plus prissumma.

Jag vet inte vem som var speaker men mycket bra jobbat, Lasse och ni andra har gjort ett gediget jobb och jag lär komma tillbaka nästa år!

Prisbordet var gediget.... till och med jag fick pris, en bit bak i resultatlistan och dessutom ett fint pris :)

Link to comment
Share on other sites

Vilket hade varit kul :) men knepigt eftersom högfartsstakning är min svagaste sida.

Dessutom inga backar som utmanar på denna bana... man får vara rejält svag på utförskörning för att ha problem på den här banan :).

 

Engagemanget är faktiskt lite extra på denna tävling, jag har inte deltagit i andra rullskdistävlingar men många andra typer av tävlingar och detta är i toppklass!

Link to comment
Share on other sites

Vilket hade varit kul :) men knepigt eftersom högfartsstakning är min svagaste sida.

Dessutom inga backar som utmanar på denna bana... man får vara rejält svag på utförskörning för att ha problem på den här banan :).

 

Engagemanget är faktiskt lite extra på denna tävling, jag har inte deltagit i andra rullskdistävlingar men många andra typer av tävlingar och detta är i toppklass!

Låter kul att det går att köra PU på denna banan :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...