Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alliansloppet 2016


Näbbskon

Recommended Posts

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Jag har en startplats du kan köpa. Vet inte hur det fungerar med namnbyte... Någon som vet?

Jag missade anmälan också (pga somnade efter stakningen hem från jobbet i lördags) så jag mailade och frågade, fick inget svar på den frågan. Så nu frågade jag igen om jag får åka i en annans namn (kanske seeda upp nån som vill?)

Link to comment
Share on other sites

När kan man se deltagarlistan där det är uppdelat i klasser och inte alla i en lång rad som det är nu?

Vet inte, men seedning borde komma ut snart.

Vill du sortera upp listan själv är det ju att kopiera hela tabellen till ett kalkylblad typ Excel och sortera på klass.

Link to comment
Share on other sites

Beror på vad man jämför med, men överlag är det mycket bra och relativt slät asfalt tycker jag.

Inga sprickor fjol vad jag kunde se. Klassisk svensk 70-väg i kvalitet när man kommer ut på landsbygden av banan. Inget oljegrus fjol iaf. De ställen det går som snabbast utför är det slätt å gôtt =)

Link to comment
Share on other sites

Är det ingen som upptäckt att startlistan till Alliansloppet kommit?

Vet att folk redan är på gång och försöker seeda NER sig. ;)

 

http://www.alliansloppet.se/doc/startlistor-2016/alliansloppet-startlista-ver22aug.pdf

Har allt sett den !!och undrar lite hur dom seedar till loppet ?kom före en förra året med 5 min men den personen står i led 5 och jag led 6 i årets lopp!!går dom inte på förra årets resultat?inget jag kommer bry mig om men lite konstigt tycker jag det är!

Link to comment
Share on other sites

Det hade varit kul att se Alliansloppet på TV, men vad jag kan se så sänds det bara på TV4 Sport och den kanalen har jag inte.

 

Det gällde tydligen dagens tävlingar, hur blir det i morgon, vilken kanal sänder då ?

Tror att de är samma kanal tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Eliten körde 2 min långsammare än ifjol. Själv förbättrade jag mig bara med några min frånifjol trots bättre form i år. Var det fler som fick känslan att vinden i år drog ner farten? Eller har jag bara överskattad min form?

 

Jag är en förespråkare för 2or vid tävling, mest pga större startfält. Men i år var första gången jag märkte hur orättvist det kan bli. Det var flera runt om mig som hade misstänkt bra rull. Jag skulle tro det fuskas en del med backspärren faktiskt i de bakre leden. Själv hade jag helt OK rull och jämförbart med de runt omkring med ett par riktga undantag som sagt.

Link to comment
Share on other sites

Eliten körde 2 min långsammare än ifjol. Själv förbättrade jag mig bara med några min frånifjol trots bättre form i år. Var det fler som fick känslan att vinden i år drog ner farten? Eller har jag bara överskattad min form?

Jag är en förespråkare för 2or vid tävling, mest pga större startfält. Men i år var första gången jag märkte hur orättvist det kan bli. Det var flera runt om mig som hade misstänkt bra rull. Jag skulle tro det fuskas en del med backspärren faktiskt i de bakre leden. Själv hade jag helt OK rull och jämförbart med de runt omkring med ett par riktga undantag som sagt.

Ja, skulle också säga att vinden påverkade mycket. Kändes särskilt längs den långa cykelvägen efter Båberg, in mot mål/varvning. Förvisso förbättrade jag min tid från i fjol rejält, men utifrån min träning borde jag ha tagit minst ett par minuter till.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...