Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nattvasan långa stavar


Elgen

Recommended Posts

Hej

 

Jag har anmält mig till Nattvasan och den är i fri stil. Eftersom nio mil är en väldigt lång sträcka att skatea misstänker jag att det kommer att bli en hel del stakning också. Dock kommer jag att köra med skateutrustning och således ha långa skatestavar. Därför tänkte jag börja öva på att staka med dessa nu på rullskidorna. Det är ju väldigt hett att staka med långa stavar nu för tiden. Men vad är skillnaden mot att staka med normallånga diton?

 

Tips, Youtubelänkar eller annat nyttigt mottages tacksamt.

 

/Elgen

Link to comment
Share on other sites

Stack ut och körde ett pass precis. Tog tröga hjul och skatestavar. Jag är förvånad att det gick så bra som det gjorde. Kändes inte konstigt alls. Erik Wickström pratar om (Tack för länkarna "kebabsvarvare") att man inte får i stavarna lika långt fram om de är långa men det var ingenting jag märkte. Tycker att jag kom upp bra över dom. Jag hade högre puls än jag tänkt men det beror nog mer på att jag tyckte att det var så kul och tryckte på lite extra. 

 

Däremot blev jag rätt så trött. Det beror mest på att jag är i usel form just nu. Det är nog dags att komma igång med träningen igen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...