Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vauhtis skateskidor


Volevodin

Recommended Posts

Jag var inne och tittade på deras hemsida och blev lite brydd ang hjulmärkningen. Om vi bortser från deras tävlingsskida med PU-hjul så finns det ett antal träningsskidor och där anges "standardrull 3" Är det en finsk beteckning på 2:or eller har de rull motsvarande 3:or ?

 

Eftersom de är huvudsponsor för Axamos tävling i Jönköping den 4 september vore det intressant att veta hur det ligger till med deras hjulmärkning.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett par klassiska Vauhti med 3:or på hjulen. Jag upplever att dessa motsvarar ett mellanting för 2:or och 3:or på swenor och proskis klassiska, har ett par proski 2:or som rullar klart snabbare och ett par swenor 3:or som rullar klart trögare än mina Vauhti.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Länna Sport säljer Vauhti Sprint 1 för 1999:¨-  58 cm längd och nedsänkt aluminiumstomme, någon som provat ?

Sen finns det en annan modell PSS - 61 cm lång och stomme i trä-komposit - kanske man kan jämföra dem med Marwes flaggskepp ? Kan  inte se att de säljs i Sverige eller om de är på gång att etableras på svenska marknaden ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...