Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Maxstyrka mage?


Forehandloop

Recommended Posts

Men å andra sidan använder man ju höftböjaren när man stakar så det är nog inget självändamål att koppla bort den så mycket som möjligt på gymmet.

Har jag aldrig påstått, men mage är väl fortfarande mage, och höftböjaren är just höftböjaren.

Å använda höftböjaren är väl något man ska försöka att undvika att använda vid stakning. Det är ju därför det pratas om att det är så viktigt med stark bålstyrka, så man orkar hålla upp höften.

Link to comment
Share on other sites

Har jag aldrig påstått, men mage är väl fortfarande mage, och höftböjaren är just höftböjaren.

Å använda höftböjaren är väl något man ska försöka att undvika att använda vid stakning. Det är ju därför det pratas om att det är så viktigt med stark bålstyrka, så man orkar hålla upp höften.

 

Fast om du inte skulle använda höftböjarna över huvudtaget så skulle du ju stå kvar mer eller mindre upprätt, då rectus abdominis inte böjer i höftled. Att isolera träning till bara en muskelgrupp anser jag endast bör ske vid rehabilitering då man haft en skada och behöver bygga upp den. Men även då är det viktigt att göra så kallade fler ledsövningar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...