Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Namn på skidklubb!


Nickski

Recommended Posts

Hej! Vi är ett gäng som skall starta en ny skidklubb, en skidklubb som vem som helst kan gå med i! Vi behöver ett namn, helst något med Ski-team eller skidklubb. En orts namn, stad är ej av intresse för vi skall sträcka oss från norr till söder! Uppskattar verkligen all hjälp vi kan få!

 

Så tips på namn till skidklubb? :)

Link to comment
Share on other sites

Tycker ni skall tänka om vad gäller upptagningsområde och ge klubben en lokal anknytning. Det finns redan en skidklubb utan koppling till ort eller distrikt och det är Axa sport club. Som RF-ansluten klubb får man en gratis hemsida och medlemmarna har även ett visst försäkringsskydd samt möjlighet att deltaga i det egna distriktets mästerskap. Namnet behöver inte ha en ortsanknytning tex ändrade vi namn på en ortsansknuten klubb till ett mer neutralt namn när klubbens bas flyttades.

Link to comment
Share on other sites

Tycker ni skall tänka om vad gäller upptagningsområde och ge klubben en lokal anknytning. Det finns redan en skidklubb utan koppling till ort eller distrikt och det är Axa sport club. Som RF-ansluten klubb får man en gratis hemsida och medlemmarna har även ett visst försäkringsskydd samt möjlighet att deltaga i det egna distriktets mästerskap. Namnet behöver inte ha en ortsanknytning tex ändrade vi namn på en ortsansknuten klubb till ett mer neutralt namn när klubbens bas flyttades.

Absolut så är ett neutralt namn mer aktuellt, om man får fråga vad bytte ni namn till? Tänkte för att se hur neutralt du menar.

Alltså vår klubb skall vara anknuten till rf, men vi vill t.ex inte heta Stockholm skidklubb eller Västerås ski-team!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker ni skall spåna inom kompisgruppen och försöka hitta ett namn med anknytning till er eller någon i gruppen. Min klubb fick sitt namn av vad en avliden trotjänare i gamla klubben råkat ut för, så det nya namnet kom till för att hedra honom.

 

Jag skulle kunna räkna upp många förslag, men nöjer mig med ett: Leki SK eller SK Leki, om den inte redan finns. Namnet skulle dels syfta på stavmärket men också att skidåkning är en lekfull sysselsättning. Om ni skulle välja det namnet måste ni givetvis ta kontakt med stavfabrikanten först och kanske få dem att bli er klubbsponsor.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker ni skall spåna inom kompisgruppen och försöka hitta ett namn med anknytning till er eller någon i gruppen. Min klubb fick sitt namn av vad en avliden trotjänare i gamla klubben råkat ut för, så det nya namnet kom till för att hedra honom.

 

Jag skulle kunna räkna upp många förslag, men nöjer mig med ett: Leki SK eller SK Leki, om den inte redan finns. Namnet skulle dels syfta på stavmärket men också att skidåkning är en lekfull sysselsättning. Om ni skulle välja det namnet måste ni givetvis ta kontakt med stavfabrikanten först och kanske få dem att bli er klubbsponsor.

Vi vill helst inte ta någon annans namn utan vara fristående.

Link to comment
Share on other sites

Anglofiera inte språket med skiteam bara. Är ni ett internationellt långloppslag så okej. Annars är det betydligt mer klass i att heta SK. Lite som alla dessa nystartade fotbollslag som envisas med att heta FC. "Football club". Av någon anlednig. Antagligen för att det ska låta fräckt. Vilket det inte gör. Möjligen om man är 14 år.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...