Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gemensamma rullskidturer runt Ulricehamn...


PHIF

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag åker en hel del rullskidor på banvallen och landsvägar runt Ulricehamn, finns det någon/några på forumet som är intresserade för gemensamma turer i och omkring detta område?

 

Det finns ju som sagt mycket fin åkning runt Ulricehamn för alla oavsett bakgrund och kapasitet :) Hör gärna av er!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Idag blev det en tur med tre hugade åkare med start på banvallen där Höstrullen startar!

Resan gick norr ut på banvallen till Timmele, sedan nordväst upp till Älmestad på landsvägen. Därefter söder ut mot Hökerum där vi styrde in på banvallen igen tillbaka till Ulricehamn.

Sträckan blev 36km och denna kommer troligen köras även på lägret som Markus J håller i. En av många fina turer på kuperade landsvägar med lite trafik. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Igår vart det ett pass på banvallen med start vid "Bryggan" Färden gick norrut förbi Timmele-Dalum-Blidsberg-Trädet sedan vände vi strax norr om Trädet när gps:en visade 25km! Turen blev 50km tid 2.33 och det är väl inte utan att det känns lite i kroppen idag iaf ;)

 

Vi kör troligen en tur imorn em igen (kan bli öster om Ulricehamn) och är ngn intresserad att hänga på så hör av er!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

God fortsättning på det nya rullskidåret!

 

Finns det intresse av gemensamma rullskidpass runt Ulricehamn så hör gärna av er!

 

Fin terräng med fina träningsmöjligheter, långt och flackt på banvallen eller blandad landsväg, men även duktigt kuperat om man så vill!

Link to comment
Share on other sites

Jag hänger gärna med någon gång. Men det beror väldigt mycket på vad ni håller för km/tempo...

Ok, du e välkommen. Imorn blir det troligen en tur på banvallen med start runt kk11! Men det blir många turer framöver som jag kommer meddela.

 

Mina tider i vasan är, 10 st lopp mellan 5,54-6,54!

 

Tanken är att vi skall anpassa passen efter vilka som kommer och vad man vill få ut av det!

För egen del blir det alltid ett antal pass men kul om fler vill hänga på!

Link to comment
Share on other sites

Kan nog också vara intresserad.Iaf av de flackare rundorna annars får ni vänta för länge på mig :p

Har sett att du enl forumet huserar runt Ulricehamn men har ej koll på vem du är? Men välkommen är du oavsett!

 

Maila gärna för mer info! Kommer att bli flera pass i veckan under vår o sommar med lite längre pass på helger!

Jag kommer även åka på några rullskidtävlingar under året där man kan samåka från Ulricehamn!

Link to comment
Share on other sites

Kan nog också vara intresserad.Iaf av de flackare rundorna annars får ni vänta för länge på mig :p

Har sett att du enl forumet huserar runt Ulricehamn men har ej koll på vem du är? Men välkommen är du oavsett!

 

Maila gärna för mer info! Kommer att bli flera pass i veckan under vår o sommar med lite längre pass på helger!

Jag kommer även åka på några rullskidtävlingar under året där man kan samåka från Ulricehamn!

Nja egentligen inte U-hamn utan mer runt Borås. Men det är ju skoj med lite variation.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lite kort varsel men finns intresse så samlas vi kl 17 vid Bryggan röda bodarna i Ulricehamn i em!

 

Vi blir ett par stycken, ngn kör på rullskidor och ngn på inlines!

 

Start ca 17.10 och siktar på Timmele först, sedan får gänget som kommer styra resten av passet! Kan bli banvallen hela passet eller landsväg en viss bit med!

 

Häng gärna på om ni kan!

Link to comment
Share on other sites

Lite kort varsel men finns intresse så samlas vi kl 17 vid Bryggan röda bodarna i Ulricehamn i em!

Jo, det var lite kort varsel. Åkte själv på banvallen härom dagen Rångedala-Hökerum och vidare mot Ulricehamn. Vid motorvägsbygget ca 5 km från Ulricehamn var det dock stopp, där gick asfalten över i en mer eller mindre tillfällig grusväg som jag inte var sugen på att testa. Hoppas bara att de fixar en smidig passage över (eller under) den nya motorvägen.

Link to comment
Share on other sites

Japp lite kort varsel, men en fin tur blev det.

Vi körde mot hökerum sedan höger upp mot älmestad. Sedan ner till Timmele för att ta banvallen tillbaka till Ulricehamn. 36 km på 2or tid 2.14 känns i kroppen nu :)

Vid motorvägsbygget blev det stakning med frånskjut i gruset så det gick bra iaf!!

Link to comment
Share on other sites

Vi blev tre rullskid åkare och några inlines åkare som åkte söder ut på banvallen.

 

Resan gick ner till månstad där vi vände tillbaka samma väg. 45 km tid 2.45 på 2or och det är inte utan att der känns lite iaf!!

 

Tack Pjärry och Leif samt Claes för sällskapet på den fina turen i vårkvällen!

Link to comment
Share on other sites

Vi blev tre rullskid åkare och några inlines åkare som åkte söder ut på banvallen.

 

Resan gick ner till månstad där vi vände tillbaka samma väg. 45 km tid 2.45 på 2or och det är inte utan att der känns lite iaf!!

 

Tack Pjärry och Leif samt Claes för sällskapet på den fina turen i vårkvällen!

Tack själv PHIF

Ska bli intressant att vakna upp imorgon och se vad kroppen tycker om detta :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir en tur på långfredag, samling kl 16 vid bryggan. Senast körde vi banvallen men kan bli lite landsväg denna gång.

 

Skall även tillägga att vid senaste passet så pratade vi om att vid tillfälle under vår/sommar köra ett längre gemensamt rullskidpass med sträckning runt 6-10mil! Tanken var att knyta ihop den turen runt Ulricehamn och Borås!

 

Finns intresse att deltaga på detta pass samt förslag på eventuell sträckning så hör gärna av er!

 

Ett förslag jag har är Ulricehamn-Vegby på banvallen sedan vidare mot Dannike-Dalsjöfors på landsväg, sedan Dalsjöfors tillbaka till Ulricehamn på banvallen!!

Denna runda är ca 6,5-7 mil!

 

Kom gärna med mer förslag om intresse finns att deltaga.

 

Tanken är att vi Kör på 2:or!

Link to comment
Share on other sites

Det blir en tur på långfredag, samling kl 16 vid bryggan. Senast körde vi banvallen men kan bli lite landsväg denna gång.

 

Skall även tillägga att vid senaste passet så pratade vi om att vid tillfälle under vår/sommar köra ett längre gemensamt rullskidpass med sträckning runt 6-10mil! Tanken var att knyta ihop den turen runt Ulricehamn och Borås!

 

Finns intresse att deltaga på detta pass samt förslag på eventuell sträckning så hör gärna av er!

 

Ett förslag jag har är Ulricehamn-Vegby på banvallen sedan vidare mot Dannike-Dalsjöfors på landsväg, sedan Dalsjöfors tillbaka till Ulricehamn på banvallen!!

Denna runda är ca 6,5-7 mil!

 

Kom gärna med mer förslag om intresse finns att deltaga.

 

Tanken är att vi Kör på 2:or!

Klok tanke lite mer rimlig distans och inga direkta backar.

Vet inte om jag kan komma imorrn men det är inte helt omöjligt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...