Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Visma Ski Classics startar p sndag

Vasaloppet och Stadium frlnger samarbetet

Calle Halfvarsson ny ambassadr fr Vitamin Well

Team United Bakeries blir Team Koteng

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Gemensamma rullskidturer runt Ulricehamn...

• Vänligen logga in för att kunna svara
71 svar till detta ämne

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

Lyfter denna tråd igen!

Finns intresse till samträning runt Ulricehamn även i år tro?

Thunis

Thunis

Medlem

• Members
  • Pip
  • 131 inlägg

Missade du den här träningsgruppen?

http://erikwickstrom...r-157-ski-team/

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

I fredags var jag upptagen med annat men förra året körde jag ett teknik pass med lager grabbana iaf!!

Ulricehamn bjuder ju på kanonfin rullskidträning för alla åldrar och kapacitet, långt och flackt eller tuffa stigningar.. så finns intresse så kan samlingsplats vara vid bryggan vid Åsundens strand med utgång banvallen.

SlaB

SlaB

Medlem

• Members
  • Pip
  • 241 inlägg

Kan nog hänga på nångång kanske. Vill dock ha kuperat och helst långpass om jag ska mig till Uhamn. Kört runt Bjättlunda nångång men usel asfalt därifrån mot Hökerum. Vad håller du för gött tempo ?

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

Ja den sträckan från Bjättlunda mot Hökerum är dålig.

Då är det bättre att köra Uhamn-Timmele på banvalln sedan Älmestad-Hökerum på landsväg sedan banvallen från Hökerum-Uhamn igen, ca 3,5 mil smått kuperad kanonfin landsväg blandat med banvallen.

Eller, Hössna-Knätte-Böne-Dalum på landsväg (ca 45-50kmh) utför md 2or i två backar sedan banvallen till Uhamn för att sedan vika av upp mot Hössna, sista stigningen runt 100 höjdmeter. sträcka 3,5-4 mil beroende på vilket avslut man gör.

Mitt tempo förra sommar var bättre än nu då man är lite tillbaka på ruta ett efter rygghaveri (igen) sedan augusti 14 samt noll motivation. Hoppas på mer sug framöver.

Pjärry

Pjärry

Medlem

• Members
  • Pip
  • 323 inlägg

Du vet väl redan mitt svar PHIF?

Rundan upp över knätte känns väl iofs sådär för min del då det var där jag knäckte min tumme förra året...men fredagsturer javisst.. jag kanske kan lura med någon mer rent utav.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

Det gör jag egentligen Pjärry men glömsk som man är tar jag gärna en uppdatering !

Du är välkommen!

Pjärry

Pjärry

Medlem

• Members
  • Pip
  • 323 inlägg

Antar att du annonserar ut aktuella fredagar här någon dag innan?

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg
Ja de gör jag pjärry. Dock kan det bli torsdagar och söndagar istället då det är tänkt att köra gemensam träning i en lokal klubb. Men alla är självklart välkomna.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 inlägg

Tja, om det passar kan jag kanske hänga på någon gång.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

Lyfter tråden igen!

För de som har intresse i gemensamma turer i och runt Ulricehamn så kan ni kika in på "Ulricehamn Roller" gruppen på Facebook.

För de som inte har Facebook så skall jag försöka uppdatera här.

Välkomna!!

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 inlägg

Jag har en idé om att någon gång i år åka hela banvallen från Ambjörnarp till Falköping. Borde bli drygt 9 mil. Lugnt tempo, 2-or och matpaus i U-hamn.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

Låter som en trevlig ide Pask.

För egen del och någon kompis planeras en tur på ca 7mil i det snaraste. Utgång banvallen uhamn-vegby 14km, landsväg Vegby-fästeredsund-hulu-dannike-dalsjöfors 21km, banvallen tillaka till uhamn ca 35km.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

För de som orkar i fredagsvärmen 3/6 så kör vi ett rullskid pass imorn med samling på banvallen vid bryggan /röda bodarna kl 17,30 i Ulricehamn.

Turen lägges efter vilka som behagar komma!

Välkomna.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 inlägg

För egen del och någon kompis planeras en tur på ca 7mil i det snaraste. Utgång banvallen uhamn-vegby 14km, landsväg Vegby-fästeredsund-hulu-dannike-dalsjöfors 21km, banvallen tillaka till uhamn ca 35km.

Banvallen är avgrävd vid Rångedala, de håller på att ta bort den gamla Rångedalabron. Cykelvägen är omlagd en kort sträcka förbi, det är 100-200 m grus och sedan asfalt om man kommer från Dalsjöforshållet.

Även i Dalsjöfors mot Gånghester är det avstängt, och man leds om på en betydligt mer kuperad bilväg. Det berör dock inte er runda.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

Ok, tackar för infon.

jag förmodar då man kommer på landsvägen från Dannike hållet in mot korset ovanför Gånghester får vi ta höger på landsvägen in till Dalsjöfors för att där kliva på banvallen igen? 

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg
Obs! Tiden idag för rullskidpasset är ändrad till kl 16. Saml röda bodarna /bryggan.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

God dagens,

Finns intresse för ett gemensamt långpass runt Ulricehamn på midsommar aftons förmiddag?

Häng gärna på om du är i trakten och tiden finns..

Samling kl 08,45 vid bryggan/ röda bodarna i Ulricehamn. Sträckan är planerad till ca 7 mil och 1:or eller PU är tänkt att användas. Tempot kommer vara lugnt.

Finns intresse meddela gärna här. Vi hoppas kunna vara tillbaka i Ulricehamn igen ca kl 13.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 inlägg

Jag kan tyvärr inte vara med, men jag kan meddela att banvallen i Dalsjöfors är lagad med ny svart asfalt. I Rångedala är det dock fortfarande avstängt.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 423 inlägg

Ok, hur lång sträcka var det grus/avgrävt i Rångedala?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar