Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Dubbelt IFK Ume i Torsbyrullens sprintprolog

Elva lopp i Ski Classics 2017/2018

Finalen p Ski Classics ter till Ylls-Levi

Reistadlpet med Ski Classics hrdaste motlut

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Gemensamma rullskidturer runt Ulricehamn...

• Vänligen logga in för att kunna svara
69 svar till detta ämne

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 146 inlägg

Ok, hur lång sträcka var det grus/avgrävt i Rångedala?

Om jag höftar till ur minnet: Ca 200 m grus, sedan asfalt igen. Inga större problem att ta sig förbi.

På 4 km mellan Rångedala och Nitta är det nylagd asfalt (sedan i höstas). Det var dåligt där förut, så det behövdes.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 414 inlägg

Halloj,,

Rullskidpasset på midsommar aftons förmiddag blev denna sträckning, Ulricehamn- Vegby- Fästeredsund- Hulu- Dannike- Dalsjöfors- sedan banvallen till Ulricehamn, Sträcka 73km som togs på 4,03 i lugnt tempo.

Vi tog ej av höger vid Drared utan körde ut till korset ovanför Gånghester. Därefter landsvägen in till Dalsjöfors och sedan vänster på Häglaredsvägen till banvallen.

Man va faktiskt lite mosig i Dalsjöfors så det va skönt med dessa ca 10km utför på banvallen mot Rångedala. Sedan fick man gå ett par hundra meter vid vägbygget men det behövdes för fötterna strejkade lite.

Sillen å snapsen smakade oerhört gott efter duschen iaf:)

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 146 inlägg

Jag tänkte försöka mig på hela banvallssträckningen Ambjörnarp-Falköping någon gång nu i höst. Det borde bli runt 90 km. Någon som är intresserad av att hänga på?

För min del blir det riktigt lugnt tempo för att orka hela vägen. Siktar på att ligga mellan 15 och 16 km/h lite beroende på temperatur.

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 414 inlägg

Jag tänkte försöka mig på hela banvallssträckningen Ambjörnarp-Falköping någon gång nu i höst. Det borde bli runt 90 km. Någon som är intresserad av att hänga på?

För min del blir det riktigt lugnt tempo för att orka hela vägen. Siktar på att ligga mellan 15 och 16 km/h lite beroende på temperatur.

Tjena!

Ja hade en bra känsla fram till midsommar (inläggen ovan) och senare fram till slutet juli, sedan åkte ja på ngn j...a förkylning som satte sig i luftrören. Den hängde i fram tills slutet augusti, alliansloppet rök samt lite andra tävlingar. I dagsläget usel form och knappt några pass på 2 månader.

Jag hade definitivt hängt på dig på den sträckan i lungt tempo. Skall den bli av måste jag försöka hitta lite sug och få träna ngn månad innan man ger sig på en långdistans. 

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 146 inlägg

Jag försöker nog köra någon av de två första helgerna i oktober. Hoppas på fint väder någon av dem.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 146 inlägg

Om väderprognosen står sig kör jag på lördag 8/10. Start kl 10 från Ambjörnarp, halvtimmes paus i U-hamn för att fylla på vätska, äta lite och kanske byta stavspetsar. Vidare norrut senast 13:30, siktar på att vara i Falköping 16:30-16:45. Buss tillbaka till U-hamn 17:10. 

PHIF

PHIF

Medlem

• Members
  • Pip
  • 414 inlägg

Ser ut att bli en fin tur för dig, dock sid/motvind nordöst. Hade jag inte haft dessa sista två urusla månaderna hade jag åkt med dig, kanske ngt för pjärry annars?

Om du håller tidtabellen vid Ulricehamn kanske man skulle finnas vid banvallen denna tid, morsa lite :)

Kör hårt och rapportera här ifall vi inte ses!!

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 146 inlägg
Jag funderar allvarligt på att ställa in, eller rättare sagt skjuta upp. Att åka ensam 9 mil i kall motvind på 10 sekundmeter känns inte så lockande. Det ska ju vara kul att träna också. Man skulle kunna åka åt andra hållet, men då fungerar inte min logistik.

Har man tur så blir det bättre förhållanden längre fram i oktober.

brynäs15

brynäs15

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Är i Ulricehamn i helgen!såg att banvallen var sandad!var kör ni då ?

Skorpan69

Skorpan69

Medlem

• Members
  • Pip
  • 51 inlägg

Hej är det någon som vet statusen på sträckan Ulricehamn Gånghester. Är det grusat på något ställe?

Tänkte ta en tur till helgen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar