Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tråden om XXLs specialversion av Oneway "Premio HD" PRO


kebabsvarvare

Recommended Posts

Fick mina stavar idag och det verkar faktiskt vara den riktiga toppstaven, både vad gäller texten på den och även styvhet när jag jämför med mina andra stavar. Sen att det står made in China på infolappen som sitter på handremmen beror nog på vad jag fått veta att dom flesta stavar oavsett märke tillverkas där.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply
Fick mina stavar idag och det verkar faktiskt vara den riktiga toppstaven, både vad gäller texten på den och även styvhet när jag jämför med mina andra stavar. Sen att det står made in China på infolappen som sitter på handremmen beror nog på vad jag fått veta att dom flesta stavar oavsett märke tillverkas där.[

 

/Vad stod det på lappen att modellen heter?

Link to comment
Share on other sites

Fick mina stavar idag och det verkar faktiskt vara den riktiga toppstaven, både vad gäller texten på den och även styvhet när jag jämför med mina andra stavar. Sen att det står made in China på infolappen som sitter på handremmen beror nog på vad jag fått veta att dom flesta stavar oavsett märke tillverkas där.[

 

/Vad stod det på lappen att modellen heter?

Premio SLG 10

Link to comment
Share on other sites

Skistart påstår ju själva att 9 max pro är samma som vanliga 9 max förutom kontrollremmen. Med tanke på priset de begär låtercdet väl rimligt. Att sedan det angivna ordinarie priset är en fantasisiffra, eller lögn om man vill kalla det så, är ju närmast standard nuförtiden. Det är ju så mycket reatillfällen (skidkmässor, black friday, mellandagsrea, vårrea) så jag antar att det behövs mycket luft i ordinarie priset för att affärerna ska gå runt. Vem som är vinnare och förlorare på det är kanske inte självklart, men det blir i alla fall mer förvirrat för köparen. 9 max och Hypersonic är väl extrema i det hänseendet, eftersom det riktiga ordinarie priset verkar vara runt 50 % av påstått ordinarie pris.
Link to comment
Share on other sites

Undrar om CT-1:orna xxl säljer idag för 1499 (vilket verkar vara normalpris) är äkta vara? Förtroendet är rubbat.

1500 är ju bara en rabatt på 500 kr jämfört med t ex Pölder, och samma pris som de har sålt CT1 för tidigare. Inget uppseendeväckande alltså.

 

Jag tycker att Swix verkar pålitliga, de har inte en djungel av modeller med mysko namn som OW har. De har en rak linje med CT1-5, och så har det varit i många år.

 

För övrigt jämförde jag mina 3 år gamla CT1 med ett par nya OW Premio SLG 10 idag. SLG 10 är 12 gram lättare/stav (160 cm, vägda utan remmar men med origanltrugor). SLG 10 känns också snäppet styvare än mina CT1.

Link to comment
Share on other sites

Har mejlat och frågat Xxl;s kundtjänst om det är den riktiga toppstaven från Oneway eller om det är ett blufförfarande som förra gången då dom lurade mig och många andra med en billigare kopia som var snarlik den gamla toppstaven både till namn och design. Ej fått svar än....

Fick svar från Xxl;s kundtjänst nu efter sex (6) dagar. Som kan läsas på denna tråd är det den riktiga toppstaven.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...