Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Tråden om XXLs specialversion av Oneway "Premio HD" PRO

• Vänligen logga in för att kunna svara
123 svar till detta ämne

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 423 inlägg

Samma här. Man har ju öppet köp så man kan väl lämna tillbaka dem om man inte är nöjd.

Annars har ju Huselius 20% på allt(?) idag. T ex Swix CT1 för 1600 kr eller Triac 2.5 för 2400 kr. Dyrare, men kanske säkrare kort?

Altberg

Altberg

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg

Värd 699 kr är den säkert, men det är ingen "riktig" Premio HD. Kände på mina riktiga nu mot de jag köpte nyss, de nya är betydligt mycket mjukare än de riktiga. Jag har kapat mina gamla 3 cm, så de är 157 cm långa och de nya jag köpte 160 cm. Viktmässigt väger de 157 cm långa 155 gram och de nya 160 cm 165 gram. Dock lär jag ha använt mer smältlim än vad det är original. Se lackskillnaden på bifogad bilder.

Den nya till vänster och den "riktiga" till höger.

klxefoqksxegaw.jpg

gjgqkonxxlbkhtq.jpg

ÖSS12 7:36 Plac. 2665 | VL13 6:36 Plac. 4096 | ÖSM15 6:16 Plac. 149 | ÖSM16 5:17 Plac. 99 | ÖSM17 5:57 Plac. 85 | Nattvasan 8:58 Plac. 532

Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 032 inlägg

Åkte förbi xxl, dessa "pro" var klart mjukare än Swix triac som jag jämförde med, det är inte oneway normalt. Det var lite för bra för att vara sant, vilket det också var. Ingen spagettistav dock. Fult trick av både oneway och xxl.

Folkesson

Folkesson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 884 inlägg
Skönt att jag avstyrde mitt inköp...

-Retired

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 721 inlägg

Och på prislappen i butiken stod det att den hade kostat 3000kr. Får man skriva ut det, när det helt uppenbarligen är en helt ny (egen för XXL) stav, som ingen har sett förut? Känns som falsk marknadsföring, för att man ska tro att det är en toppstav.      

Jag blev då grundlurad, trodde såklart att det var den gamla HD'n, har aldrig kört Oneway tidigare så jag var inte bekant med detaljer i utseendet.

Nej det får man inte, vad jag vet.

Goopen

Goopen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 68 inlägg

Samma här, man borde fanimej bojkotta XXL efter detta. Dock köpte jag riktiga premio HD på tokrea förra året för 699:- så ville ju tro att detta var samma stav. Fult trick.

Frazzi

Frazzi

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 975 inlägg

Och på prislappen i butiken stod det att den hade kostat 3000kr. Får man skriva ut det, när det helt uppenbarligen är en helt ny (egen för XXL) stav, som ingen har sett förut? Känns som falsk marknadsföring, för att man ska tro att det är en toppstav.

I Finland har XXL blivit prickad för det där med vilseledande utgångspris. Jag köper aldrig något från XXL om jag inte känner igen produkten till 100%. 

Riktigt fult av OW och XXL detta.

Manificat

Manificat

Medlem

• Members
  • Pip
  • 161 inlägg

Jag har mailat One Way och frågat vad som skiljer mellan HD och den XXL har som heter HD Pro. Inväntar svar med stor spänning...

Fick du något svar av One Way?

Tallica

Tallica

Medlem

• Members
  • Pip
  • 30 inlägg

Fick du något svar av One Way?

Inte hört något från dem än...

Någon som har kontaktuppgifter till Pär Olofsson som är den svenska kontakten för One Way, vore intressant att höra vad han har att säga!

felldin

felldin

Medlem

• Members
  • Pip
  • 176 inlägg

Fick detta svar av one way:

Hello, 

The  Premio HD pole is more refind 100% Carbon than the Premio HD pro pole. Both are 100% carbon though. This Premio HD Pro is made spesifically XXL to sell. 

Best regards, 
Susanna

Det är alltså XXL som försöker sig på en fuling! 

VL2017 5:01 plac 716

VL2019 6:17 plac 950

Robert_77

Robert_77

Medlem

• Members
  • Pip
  • 134 inlägg

Mailade precis XXL. Förväntar mig inte så mycket från dem dock..

Tallica

Tallica

Medlem

• Members
  • Pip
  • 30 inlägg

Fick detta svar av one way:
Hello, The  Premio HD pole is more refind 100% Carbon than the Premio HD pro pole. Both are 100% carbon though. This Premio HD Pro is made spesifically XXL to sell. Best regards, Susanna

Det är alltså XXL som försöker sig på en fuling! 

Fick just precis samma svar från dem...

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 258 inlägg
Notera att det i annonsen inför Black Friday är det Premio HD och inte Pro. Både i bild o text. Så man borde väl kunna få Premio HD om man kräver det tycker jag... Eller?

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 184 inlägg

Notera att det i annonsen inför Black Friday är det Premio HD och inte Pro. Både i bild o text. Så man borde väl kunna få Premio HD om man kräver det tycker jag... Eller?

Förmodligen har den som lägger in erbjudandebilderna ingen som helst koll på skillnaden. :)

Näbbskon

Näbbskon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 100 inlägg
Ruskigt fult trick av xxl. Att vi skidnördar upptäcker det är en sak. Men hua vad många dom lurar med detta. Fult, sa biff

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 157 inlägg

jag är på väg till xxl (sthlm hamngatan) för att gå bärsärk med triac 2,5; vilka hänger med...

Altberg

Altberg

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg
Jag lämnade tillbaka mina två par. Tyvärr såg jag mycket folk både när jag köpte och när jag lämnade tillbaka stavarna som förmodligen gick ovetandes därifrån med stavar i händerna.

ÖSS12 7:36 Plac. 2665 | VL13 6:36 Plac. 4096 | ÖSM15 6:16 Plac. 149 | ÖSM16 5:17 Plac. 99 | ÖSM17 5:57 Plac. 85 | Nattvasan 8:58 Plac. 532

Izkall

Izkall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 237 inlägg

Man tar alltså fram en stav till XXL i syfte att lura folk att köpa en budgetversion av deras toppstav. Finns ingen som helst anledning att man väljer det namnet på staven annars, och skyltar med det där rekommenderade priset. En "Pro" modell som är betydligt sämre. Det här var ju verkligen fruktansvärt fult gjort.

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 258 inlägg
Men det vet väl alla att PRO betyder pensionärernas riksorganisation!

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 258 inlägg
Men som sagt eftersom det är bild o text på vanliga Premio HD borde det väl gå att få den vanliga till det priset... Men märkligt ändå att PRO betyder pensionärernas riksorganisation på en skidstav... Man tror ju nästan att det betyder professionell
☺️
Är ju inte jättenöjd med min 9 Max heller precis som ljögs till att vara 100% carbon.... One Way...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar