Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Tråden om XXLs specialversion av Oneway "Premio HD" PRO

• Vänligen logga in för att kunna svara
123 svar till detta ämne

Polar

Polar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 273 inlägg

Men som sagt eftersom det är bild o text på vanliga Premio HD borde det väl gå att få den vanliga till det priset... Men märkligt ändå att PRO betyder pensionärernas riksorganisation på en skidstav... Man tror ju nästan att det betyder professionell
☺️
Är ju inte jättenöjd med min 9 Max heller precis som ljögs till att vara 100% carbon.... One Way...

Men som sagt eftersom det är bild o text på vanliga Premio HD borde det väl gå att få den vanliga till det priset... Men märkligt ändå att PRO betyder pensionärernas riksorganisation på en skidstav... Man tror ju nästan att det betyder professionell
☺️
Är ju inte jättenöjd med min 9 Max heller precis som ljögs till att vara 100% carbon.... One Way...

Nu var väl oneway inte den ända som ljög om carbonhalten i stavarna, vad jag minns var det bara Yokos som stämde med vad de uppgav. Tror inte oneway kan klandras för vad xxl säljer, om de vill köpa ett stort parti "egna" stavar och vilseleda kunder så är det väl inte oneways sak.

Problemet med carbon är väl att det är så skört, man måste helt enkelt blanda i nåt för att de inte ska paja vid minsta smäll. Har själv ett par billigare Yoko i 100% carbon utan "tillsatser", tjockt laminat och tunga men de håller för smällar.
Nu har jag inga beläg för detta men antagligen finns det ett och annat tillsatt i alla toppstavar för att de skall tåla slitage, ingen skulle väl vilja ha stavar som knäcks vid minsta smäll mot röret.
Vasaloppet skidar jag när jag kommer under 5h ;)

loefaas

loefaas

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg

Är det någon som vet om samma gäller "pro" varianten av 9max som säljs av skistart.com?

http://www.skistart....skidstavar.html

Robert_77

Robert_77

Medlem

• Members
  • Pip
  • 134 inlägg

Notera att det i annonsen inför Black Friday är det Premio HD och inte Pro. Både i bild o text. Så man borde väl kunna få Premio HD om man kräver det tycker jag... Eller?

XXL har inte ens den "vanliga" Premio HD i sitt sortiment..

snabber

snabber

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

Att välja Oneway är svårt nog utan (medvetet?) förvirrande specialutgåvor som "Pro". Eller ranka följande stavar från senaste åren bäst till sämst om du kan:

Diamond 9 Max Premio, Diamond Premio Superlight, Diamond 9 Max, Diamond Storm Premio HD, Diamond Premio SLG 8, Diamond Storm, Premio HD, Diamond Storm Premio 10, Premio 10 Superlight, Diamond Premio SLG 10. Diamond Storm 10 Max

Detta var i övre medel- och övre prissegmentet. Det finns säkert fler där. Och så var det medel och lågpris...

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 333 inlägg

Att välja Oneway är svårt nog utan (medvetet?) förvirrande specialutgåvor som "Pro". Eller ranka följande stavar från senaste åren bäst till sämst om du kan:

Diamond 9 Max Premio, Diamond Premio Superlight, Diamond 9 Max, Diamond Storm Premio HD, Diamond Premio SLG 8, Diamond Storm, Premio HD, Diamond Storm Premio 10, Premio 10 Superlight, Diamond Premio SLG 10. Diamond Storm 10 Max

Detta var i övre medel- och övre prissegmentet. Det finns säkert fler där. Och så var det medel och lågpris...

Hade Oneway presenterat uppgifter om vikt, styvhet och slagtålighet så hade det varit betydligt enklare... Swix gjorde det tidigare men verkar heller inte göra det nu.

Robert_77

Robert_77

Medlem

• Members
  • Pip
  • 134 inlägg

Svar från XXL:

Hej

Ni säljer en skidstav: Oneway Premio HD PRO, Detta verkar var en XXL specifik stav då den endast säljs av er och inte finns på Oneways hemsida.

Vad är det för skillnad på den och den vanliga Premio HD (utan PRO staven)?

Skillnaden är att premio hd är en väldigt mycket mer styvare stav. Dock när det gäller premio hd pro så är det en väldigt bra stav till det priset. Det stämmer även fint att det enbart är vi som säljer denna

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 387 inlägg

Svar från XXL:

Hej

Ni säljer en skidstav: Oneway Premio HD PRO, Detta verkar var en XXL specifik stav då den endast säljs av er och inte finns på Oneways hemsida.

Skillnaden är att premio hd är en väldigt mycket mer styvare stav. Dock när det gäller premio hd pro så är det en väldigt bra stav till det priset. Det stämmer även fint att det enbart är vi som säljer denna[/size]

Fint? Hur då? God dag yxskaft... :/

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

joakim.j

joakim.j

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 521 inlägg

Fint? Hur då? God dag yxskaft... :/

Bra för 3000 kr eller för 699kr? Jag beställde premio hd som var sänkt från 1999kr. Undrar vad som kommer

Robert_77

Robert_77

Medlem

• Members
  • Pip
  • 134 inlägg

Svar från XXL:

Hej

Skillnaden är att premio hd är en väldigt mycket mer styvare stav. Dock när det gäller premio hd pro så är det en väldigt bra stav till det priset. Det stämmer även fint att det enbart är vi som säljer denna

Följde upp och fick detta svar:

JAG:

Hej igen och tack för ett snabbt svar!

Tycker ni inte att det är ganska vilseledande att ni säljer den till det namnet? 

Dvs det är nästa exakt likadant som orginalnamnet och väldigt svårt att märka skillnaden. Och med ert ordinariepris så tror man att det är orginalstaven.

Och då orginalstaven är "väldigt mycket mer styvare stav"?

XXL:

Beklagar att du upplever det så. När vi skriver att den är styvare så innebär det att den är hårdare precis som en hockeyklubba som med högre flex är svårare att böja än en med mindre flex som är lättare. Men det går självklart fint att göra en retur om du inte önskar ordern dock är det en väldigt fin stav till det priset

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 425 inlägg
"fin" till utseendet kanske, men det är väl inte vad inbitna "skidnördar" bryr sig om. :)
Det börjar likna elkedjornas taktik för att sätta prisgarantin ur spel genom att sälja varianter som ingen annan säljer.

Dunderklumpen

Dunderklumpen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 586 inlägg

Bra för 3000 kr eller för 699kr? Jag beställde premio hd som var sänkt från 1999kr. Undrar vad som kommer

Skriv gärna vad du får ;)
Själv har jag slarvat bort två par ct1-or som jag tänkt börja kapa till barnen. Kanske ändå vore värt en Pro-fusk OW till dottern som bara väger under 40 kg än så länge. Då kanske en mjuk stav ändå funkar... :(

Robert_77

Robert_77

Medlem

• Members
  • Pip
  • 134 inlägg

Står det "PRO" i beställningsbekräftelsen?

Gumpa

Gumpa

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg
Lyckades beställa ett par premio hd pro. Tänkte strunta att ta emot dem.
Xxl hävdar tryckfel. Känns mer som de glömde/sket i att skriva med pro. Men det är väl lätt att skylla på tekniken.

Gambrinius

Gambrinius

Medlem

• Members
  • Pip
  • 92 inlägg
Det står ju även elitstav...

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 180 inlägg

Ok, fortsätt i denna tråd om XXLs "Premio HD" Pro.

JPA

JPA

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg
Tack för den kritiska granskningen av XXL och OneWay, på snudd till värt stora journalistpriset!

Jag, som den stressade småbarnspappa jag är, rusade in på XXL igår och tyckte mig göra världens klipp då det stod "Premio HD" i annonsen. Lyckades med ett återköp innan jag satte sågen i stavarna för att kapa dem.

Det är uselt av både XXL och OneWay att ha en så snarlik märkning mellan sin toppstav och en högst medioker stav, för att inte nämna det rekommenderade priset på 2000:-, eller var det 3000:- (?), som stod i annonsen. Efter att ha känt på staven hade jag nog hellre köpt Skigo Elite eller liknande.

joakim.j

joakim.j

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 521 inlägg

Står det "PRO" i beställningsbekräftelsen?

ja det står tyvär PRO. Återigen lurad vid stavköp då.

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 273 inlägg
Det finns ju riktiga skidaffärer också som inte luras och som vet vad dom säljer :)

Näbbskon

Näbbskon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 100 inlägg

Det finns ju riktiga skidaffärer också som inte luras och som vet vad dom säljer :)

Ja precis. Jag kan på rak arm komma på Pölder, Skistart , Alewalds och Udens sport.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 180 inlägg

Sedan anser jag nog att Oneway är lika goda kålsupare som går med på att sätta Premio HD-namnet på den mjuka staven.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar