Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa handskarna vid skierg? (för att undvika blåsor)


JW

Recommended Posts

Börjar tröttna på att få avbryta skiergpassen på grund av blåsor. De tjocka skidhandskarna blir på tok för varma, och de lite tunnare håller inte måttet vid längre pass utan avbrott.

Vilka handskar tycker ni funkar bäst?
Kanske ska jag satsa på cykelhandskar eller gymhandskar?

Link to comment
Share on other sites

jag drar på talk på händerna, underlättar en hel del tycker jag.

 

 - sorry för lite trådkapning; ngn som dragit på kontrollrem på nya ski ergen med de stora gula handtagen? - hur har ni gjort?

Körde vo2maxtest på nya skierg med typ swixhandtag påmonterade eller nått, gillade det inte, blir på något sätt styvare med den stora och jag tycker man på något sätt efterliknar träffen vid vanlig åkning med stavar bättre, konstigt, jag vet, men det kändes mer repaktigt och vingligt med riktigt handtag och kontrollremmar.  Har ett par onewayhandskar som jag tycker funkar bra.

Link to comment
Share on other sites

Gymhandakar, byter till torra handskar i halvtid om dom blir riktigt blöta. Coachtejp för att minska friktionen.

 

Edit: funkar inte. Testade med babypuder, hjälper faktiskt lite, Kommer fortsätta köra med puder.

 

Kommer köpa rullskidhandskar

Link to comment
Share on other sites

jag drar på talk på händerna, underlättar en hel del tycker jag.

 

 - sorry för lite trådkapning; ngn som dragit på kontrollrem på nya ski ergen med de stora gula handtagen? - hur har ni gjort?

Jag har remmar på min skierg, madshus. Jag tog bort handtag o knöt på remmen på linorna. Funkar bra tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...