Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Som vntat bantad trupp till Ruka

Podcast med Laila Kveli

Holund och Johaug vann fristilsloppen i Beitostlen

Nervs Poromaa klar segrare i Bruksvallarna

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

BORTSKÄNKES: Rullskidor ELPEX Evolution X

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

SWirsenius

SWirsenius

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg

Rullskida för klassisk åkning. Bindning Salomon SNS Profil Equipe Classic medföljer. Hjultröghet 2.

Inköpta 2013; körda bara knappt 10 mil. Bortskänkes eftersom hjullagren är igenrostade och måste bytas (nya axlar med hjullager kostar ca 750 kr på skistart.com).

Finns i Majorna, Göteborg. 

Bifogad fil(er)

jonnyg

jonnyg

Medlem

• Members
  • Pip
  • 77 inlägg
Skickat PM

Rullskida för klassisk åkning. Bindning Salomon SNS Profil Equipe Classic medföljer. Hjultröghet 2.

Inköpta 2013; körda bara knappt 10 mil. Bortskänkes eftersom hjullagren är igenrostade och måste bytas (nya axlar med hjullager kostar ca 750 kr på skistart.com).

Finns i Majorna, Göteborg.

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 260 inlägg
Har också skickat pm

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 030 inlägg

Hur gör man för att få hjullagren igenrostade ? Bra för andra att veta, så vi inte gör om samma tabbe.

Fö tror jag inte de är körda även om man inte är händig och kan plocka isär dem och smörja upp lagren. Har du testat att spraya 5.56 i springan och sen rullat på hjulen efter att det har fått verka ett tag.

Du kunde säkert få råd av flera duktiga mekare här på forumet om du vill få igång dem eller har du fått ett ont öga till rullskidåkning och vill bli av med dem av den anledningen ?

Steimert

Steimert

Medlem

• Members
  • Pip
  • 15 inlägg
Jag köper dom gärna.
Jag kan be en kompis hämta dom så swishar jag pengar innan (jag bor inte i Gbg).
Du kan nå mig på steimert@hotmail.com så fixar vi logistiken

LillaGubben

LillaGubben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 305 inlägg

Hur gör man för att få hjullagren igenrostade ? Bra för andra att veta, så vi inte gör om samma tabbe.

Det vet jag. Samma sak har hänt mig. Man kör på dem (och tvättar av ibland) i det skick man får dem levererade. Alternativt lyfter man på tätningen och drar i mer fett.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar