Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tävlingar i Högbo


Carl A

Recommended Posts

grindpassagen har jag tränat extra på, jag brukar kunna ta 5-15 meter på de flesta där. - den är iofs lite smärta i rektum, men inte så illa om man får lite snits på det. Å andra sidan om man tappat räkningen på varven kan man bara räkna blåmärken på knäna...

 

jag har som regel åka minst lika många km som mil i bilen tor spåret, Sthlm - Högbo ToR 40 mil.

  Blir långa pass då jag åker till Orsa Grönklitt (ibland över dagen), 76 mil...

 

korta o hårda pass försöker jag köra i ski ergen, eller när det är kortare resa t spåret.

Link to comment
Share on other sites

Om man gör rätt så passerar man grinden på 0.5sek, kortet i en gammaldags plastficka längst ned på handleden, ena benet främför det andra (springan mellan grindarna), en snabb dunk med handen / kortet på avläsaren, ut på nästa varv.

Men när det är packat med folk, och hälften har kortet i jackfickan, och står och gnider sig mot avläsaren i 15sek för att grinden ska öppna sig, då blir man ju skogstokig. Men, man får försöka ha lite förståelse och överseende med detta, själv har man ju åkt tusentals varv, under 10 års tid, så grindpasseringarna är inte något problem alls.  :)

Link to comment
Share on other sites

Ekis är bara less på grinden för när han sist låg bakom mig - jag som låg på A666 - han efter våra grindpassager fick öka från

A 0,2 till A 0,8 i 10 sekunder för att komma ikapp igen.

 

 - Hmmm - var har min tråd tagit vägen...!!

 

Ngn som vill "tävla" på lördag?

 

Ekis, ett 5 milapass i, för dig, A 0,2 med lite intervall upp till A 0,8 enligt ovan ?

Link to comment
Share on other sites

Ekis är bara less på grinden för när han sist låg bakom mig - jag som låg på A666 - han efter våra grindpassager fick öka från

A 0,2 till A 0,8 i 10 sekunder för att komma ikapp igen.

 

 - Hmmm - var har min tråd tagit vägen...!!

 

Ngn som vill "tävla" på lördag?

 

Ekis, ett 5 milapass i, för dig, A 0,2 med lite intervall upp till A 0,8 enligt ovan ?

haha, min form är så risig så jag skulle inte hänga med 500m. Jag har svårt att se att jag kommer att betala för att åka det där varvet med den grinden igen. Då åker jag till Grönklitt istället. Fast det går ju att åka hör i Falun också så.
Link to comment
Share on other sites

Aha, kul isf.

 

MEN; min plan var att inte åka direkt Sthlm - Högbo ToR lör morgon, utan en del kringelikrokar åt båda hållen typ. - Ska se om jag kan disponera om, men ej säkert d funkar. - hur ser det ut för dig?

Ja det ser ganska öppet ut, behöver bara vara tillbaka senast kl 15-16 samt komma på en bra ursäkt för att undvika vårdnadstvist. Så det beror lite på dina kringelikrokar. 

Link to comment
Share on other sites

Det där med grinden verkar lite knepigt. Jag kan tänka mig att den är tillsatt för ägarnas statistik, om varje passage registreras, men för åkarna är den ju bara i vägen, då den varje varv stör åkrytmen. Det borde vara svårt att komma in i "andra andningen" då km efter km  tillryggaläggs utan besvär.

Link to comment
Share on other sites

Så var det dax igen,

 

Måndag 12 december. Startskott ca kl 10.50. Typ ett Ski Marathon. Ser ju ut att kunna bli en fin vinterdag, med blå burk. God chans till hårda spår, då snön som kommer idag o i morn väl borda vara hyffsat tacksam att trycka till (ngn ngra få minusgrader)

Link to comment
Share on other sites

Borde kanske skaffa ett passerkort till Himlen. Där är det nog ingen svängdörr som i Högbo utan där sitter St Per och vaktar, så att ingen med fel kod slipper in. Har man väl kommit in kan man glida fram på molnen och känna sig som på upploppet i Vasaloppet mest hela tiden. Frågan är bara var man får tag på ett kort, som är laddat med min levnadshistoria ? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...