Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Guld till Ulricehamn och IFK Ume

Fredrik Bystrm tvingas vila - Anton Karlsson kliver in

Calle Halfvarsson opereras - stller in resten av ssongen

SM och Scandic cup-final i Ume

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Svensk doping

• Vänligen logga in för att kunna svara
44 svar till detta ämne

Folkesson

Folkesson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 807 inlägg
Ja i o m att rödbetor oavsett INTE är doping så är nuvarande rubrik rejält missvisande!
Vl15 placering 401
Följ min satsning mot toppen via Funbeat
/Emil

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 506 inlägg
Om vi pratar helt generellt om att koncentrera ämnen i avsikt att uppnå fördelar i prestation så anser jag att enda möjligheten att "veta" om det är doping är att kontrollera att nivåerna i kroppen håller sig inom regelverket. Tills regelverket är uppdaterat ( behöver uppdateras då och då ). T ex anabola steroider, "astma medicin" etc.
Så kanske det finns möjlighet att ämnen från rödbetor hamnar på listan och det blir dosering som i astmafallet igen och då är det dispenserna som är orosmomentet igen.
Men dopningslistan måste vara det bästa att utgå ifrån och det är den som ska uppdateras.

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 202 inlägg

Någon har tom gått in och manipulerat trådrubriken, vilket jag uppmanar administratören att ta bort !

Den ändrade rubriken speglade trådinnehållet bättre än vad ursprungsrubriken gör eftersom det inte alls handlar om svensk doping utan om att vi inte ska kritisera Norge för astmamedicinering av friska så länge vi tycker det är ok att dricka rödbetsjuice inför ett lopp.

Detta kan vara en av de bisarraste trådarna nånsin här.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 350 inlägg
Någon tar sitt uppdrag på för stort allvar. Att ändra i användernas rubriker är ju urlöjligt. Det är vi som gör forumet och det ör vi som väljer rubrik själva. Sluta upp med detta trams att redigera rrubriken.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Det är macho att diagonala

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 336 inlägg

Ok, tog bort parentesen om rödbetor. Men ha gärna en rubrik som motsvarar innehållet i trådstarten, nu tror man (i varje fall jag) att den handlar om svenska skidåkare istället för överdrivet intag av vissa ämnen.

OK, jag kan hålla med om att allt eftersom tråden utvecklat sig, så har rubriken blivit missvisande, speciellt med tanke på de vinklingar gjorts samt att man inte kan veta om rödbetsjuice används i andra länder för att förbättra prestationsförmågan.

Vasa; jag förslår därför att du ändrar trådrubriken till Nitratdoping

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar