Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

TURNAMIC® - nytt bindningssystem från Fischer och Rossignol


Sunlake

Recommended Posts

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Känns som det bästa vore att skrota sns modellen och låta alla köra nnn. Salo har ju redan prolink så varför inte lägga ner sns bara så slipper vi allt krångel och kan låta kvaliten på bindningen avgöra valet.

SNS kommer antagligen läggas ner inom kort. Känns som en övergångsperiod nu. Pilot systemet på skate tror jag dock vissa vill fortsätta med. På klassiskt är det ju inga fördelar med SNS.

Link to comment
Share on other sites

Välrenommerade nordiska skidmärkena...... talas det om i en översatt artikel på langrenn.com.... Hö hö... ☺️ Snacka om felöversättning! De avser ju Fischer och Rossignol... ☺️

Rottefella borde väl klara sig i och med att det är kompatibelt med NNN; är det inte Pölder som är partisk och lite neg i överkant och väl gillar Salomon? Eller vad tror ni? Bara en undran.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att samma regler som gäller för reservdelar för bilar borde gälla för skidbindningar. Jag tänker på den enorma mängd skidor som finns monterade med SNS inom den breda skidallmänheten och att skrota det skulle bli kostsamt för många skidåkare. Pilot kan  skrotas då det mer är inriktad på tävlingsåkning på hög nivå, men Profilbindningar är ju dominerande på den stora skaran motionsåkare och tävlande på lägre nivå bör behållas många år framåt i synnerhet som Salomon tog tillbaka den då Piloten hade vissa nackdelar i långlopp.

Jag talar inte i egen sak, då jag kör på NNN.

 

Lappen, vad anser du negativt med NIS-plattan ?

Link to comment
Share on other sites

Välrenommerade nordiska skidmärkena...... talas det om i en översatt artikel på langrenn.com.... Hö hö... ☺️ Snacka om felöversättning! De avser ju Fischer och Rossignol... ☺️

Rottefella borde väl klara sig i och med att det är kompatibelt med NNN; är det inte Pölder som är partisk och lite neg i överkant och väl gillar Salomon? Eller vad tror ni? Bara en undran.

Nnn-sulan är kompatibel men Rottefellas bindning passar inte, det är isåfall den skruvningsbara bindningen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...