Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

TURNAMIC® - nytt bindningssystem från Fischer och Rossignol

• Vänligen logga in för att kunna svara
170 svar till detta ämne

Sunlake

Sunlake

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 160 inlägg
Vad tror ni om detta? Låter iaf spännande! http://tonypolder.bl...er-det.html?m=1
ÖS 2011: 7.58.59. VL 2012: 6.39.28 plac 5652. VL 2013: 6:43:10 plac 4339 VL 2014: 6:16:46 plac 2891. VL 2015: Bröt i Risberg, krasslig.<p>Alliansloppet -15: 2:14
Alliansloppet 2017: 2:16
VL 2018: 7:40

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 226 inlägg

15:00... låt oss kolla bloggen lite innan :)

Inte en aning men jag tror inte på att det revolutionerar så mycket som antyds av herr Pölder...

T ex en bindning för både SNS och NIS? Ingen revolution för mig som redan hade en bindning som fungerade...

men jag är allt lite nyfiken ändå :)

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 333 inlägg

Vad tror ni om detta? Låter iaf spännande! http://tonypolder.bl...er-det.html?m=1

Jag drar till med en gissning att Swix köper Madshus. Om en stund får vi veta om det var rätt...

Manificat

Manificat

Medlem

• Members
  • Pip
  • 161 inlägg
Fischer och Rossignol släpper lite nyheter

Manificat

Manificat

Medlem

• Members
  • Pip
  • 161 inlägg
http://www.ski-nordi...187-358825.html

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 180 inlägg

Delade till en ny tråd om Turnamic.

Vet inte om jag fattade rätt med franskan så att trådtiteln blev korrekt!?  :ph34r:

Ska vara kompatibelt med NNN.

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 657 inlägg

Som jag förstår det har Fischer och Rossignol släppt en egen bindning. Turnamic. Fischerskidor kommer bara släppas med den bindningen och alltså inte ha nis-platta. Typ så. 

Ser dystert ut för Rottefella. 

ÖSM13 - 7:08. ÖSM16 - 5:24. VL 17 - 6:08. ÖSM 20 - 5.16

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 722 inlägg
Gäääsp......

Folkesson

Folkesson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 884 inlägg
Tungt för rottefella men påverkar det oss konsumenter över huvud taget?

-Retired

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 284 inlägg

Tungt för rottefella men påverkar det oss konsumenter över huvud taget?

Nej inte mycket eftersom Tunamic är kompatibel med NNN-sulan. Det som händer är att Rottefella tappar försäljningen på bindningar som de idag säljer till Ross och Fischerskidor.

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 722 inlägg
Hoppas nu vi slipper nis-platta och liknande missfoster på Fischer och Rossignols skidor.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 240 inlägg
Känns som det bästa vore att skrota sns modellen och låta alla köra nnn. Salo har ju redan prolink så varför inte lägga ner sns bara så slipper vi allt krångel och kan låta kvaliten på bindningen avgöra valet.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

mqi

mqi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 292 inlägg
För dom som inte förstår franska kommer det här på norska:
http://www.langrenn....39201-1743.html

/// Micke

Varför kan man inte köpa riktiga skidor längre? Kneissl, kom tillbaka!

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 722 inlägg

Känns som det bästa vore att skrota sns modellen och låta alla köra nnn. Salo har ju redan prolink så varför inte lägga ner sns bara så slipper vi allt krångel och kan låta kvaliten på bindningen avgöra valet.

Blir nog så, tyvärr....

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 258 inlägg
Blev lite nervös... Har ju kört på NNN sen 89 typ. Men det är ju kompatibelt med NNN så det ska ju va lugnt! http://skitrax.com/f...-nordic-future/

Frazzi

Frazzi

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 975 inlägg

Stackars Rottefella. Men de får skylla sig själva också.

Frazzi

Frazzi

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 975 inlägg

SNS kommer antagligen läggas ner inom kort. Känns som en övergångsperiod nu. Pilot systemet på skate tror jag dock vissa vill fortsätta med. På klassiskt är det ju inga fördelar med SNS.

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 284 inlägg
Kan ju även bli en möjlighet för comeback för SNS. Vi vet inte vad som händer med Rottefella, om Madshus och Peltonen fortsätter att köra NIS. Håller inte Tunamic måttet öppnar sig möjligheter för SNS igen.

Osmi

Osmi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 23 inlägg
Dags för ännu mer konsumtion alltså. På sätt och vis bidrar det till mindre snö i vår febriga värld. Önskar att man kunde leva som Hedenhös. Garanterat dopingfritt dessutom. Jag menar, någon som har någon snö att åka på till att börja med? :-(

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 258 inlägg
Välrenommerade nordiska skidmärkena...... talas det om i en översatt artikel på langrenn.com.... Hö hö... ☺️ Snacka om felöversättning! De avser ju Fischer och Rossignol... ☺️
Rottefella borde väl klara sig i och med att det är kompatibelt med NNN; är det inte Pölder som är partisk och lite neg i överkant och väl gillar Salomon? Eller vad tror ni? Bara en undran.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar