Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träning jul-nyårshelgen


Volevodin

Recommended Posts

Även om jag har föresatsen att inte äta så mycket till jul, blir det ändå en hel del när jag tagit  av all den goda julmaten. Därför gäller det att köra ordentliga träningspass, så att man kan äta med gott samvete.

På julafton körde jag stavgång i backe ca 1 tim (20 min arbetstid) i piskande regn i början och det var en bra grund inför julbordet.

Idag har jag åkt rullskidor 16 km i ganska torrt och fint underlag (åker på en grusfri väg) och det känns godkänt inför det fortsatta ätandet idag. Grundade med risgrynsgröt på morgonen, så det fanns lite att ta av.

I morgon avgör vädret träningen och det fortsatt torrt på vägarna blir det inlines med stavar samt ev den traditionella annandagsdansen på kvällen.

Inför den fortsatta veckan har jag planerat att åka till ett konstsnöspår tisdag el onsdag, lite beroende på vad den utlovade "stormen" åstadkommer.

För nyårshelgen har jag inget planerat, det hade varit trevligt med snöunderlag, så jag kunde komma igång med skidåkning på riktigt inför ev. tävlingar framöver. (redan till trettonhelgen planeras det för tävlingar)

Hur har ni fått till träningen i jul ?

Link to comment
Share on other sites

Julafton: vila

Juldagen: 2h stakning, Vedbobacken i Västerås

 

Imorgon blir det stavgång på förmiddagen och eventuellt ett pass på eftermiddagen, längdskidor eller lugn löpning.

Tisdag tror jag det blir styrka och intervaller på roddmaskin

Och onsdag är sista dagen jag har en plan för träning, då blir det 3h stakning på konstsnöslingan i Västerås! 

Link to comment
Share on other sites

Igår på julafton var det mjukt på grusvägen så då blev det 1:05 timme och 12,06 kilometer (snitt 11,1 km/h). Det blev mest diagonal och en del frånspark.

Idag på juldagen hade det frusit ihop under natten så det blev att ge sig ut innan det ljusnade och staka 42,46 km på 2:44 (snitt 15,5 km/h).

Asfaltvägen är lömsk med rullskidor nu när det slår upp underifrån.

Tyvärr ser ätandet och godiset till att det ändå blir plus på vågen.

 

God fortsättning Volevodin!

Link to comment
Share on other sites

Julafton: 115 minuters löpning i lugnt tempo. Fikade halvägs i roddföreningens klubblokal vid Djurgårdsbrunn, trevlig och genuin sportkänsla där.

Juldagen: 35 km mtb i Lidingöloppsspåret. Bitvis lugnt tempo då det är en hel del folk ute och går. 

 

Onsdag till söndag blir det längdskidor i Hafjell/Sjusjöen, skall vara fina förhållanden i paradiset.

 

God fortsättning!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...