Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Axa skimarathon vilka ska vara med


drivernicke

Recommended Posts

Inte hört någon här som nämnt något om Axa skimarathon.

Ska ni åka med fäste eller gå blankt?

Jag lurar på första gången gå blankt då det är ganska flakt i Orsa förutom delen

på skimarathonbanan och Isbjörnsbacken. Resten ska jag vinna på stakning hoppas jag.

Japp jag åker på söndag. Tveklöst utan fäste. De få backarna får inte mig att slänga på fäste under tassarna :)

Link to comment
Share on other sites

På kartan ser det inte ut som att den brantaste backen på konstsnöslingan är med men jag misstänker att det kan ändras om det inte kommit bra med snö nu i veckan.

Det är Isbjörnsbacken med den branta knixen man får på tillbaka vägen och den längre backen upp från stadion till Isbjörnarna. ca 75-80 % av slingan är ganska lätt åkt.

Link to comment
Share on other sites

Provåtkte banan igår och som det verkar stämma som ni säger att brantaste delen är med. Fast jag är lite tveksam till stt de kommer köra på sträckningen via skimaratonbanan. Den delen i skogen har visserligen snö med den har inte hunnit frysa ihop så det kommer inte bli vackert om 500 pers ska åka 3 varv där.
Link to comment
Share on other sites

Provåtkte banan igår och som det verkar stämma som ni säger att brantaste delen är med. Fast jag är lite tveksam till stt de kommer köra på sträckningen via skimaratonbanan. Den delen i skogen har visserligen snö med den har inte hunnit frysa ihop så det kommer inte bli vackert om 500 pers ska åka 3 varv där.

Vad tror du om stavfäste du som åkt, kan man ha mindre truga tro ?

Link to comment
Share on other sites

Den branta backen verkar det bli som du skriver PC. Körde banan idag. Jag chansar inte, jag kör med stora trugor. Lite knepig sväng upp mot det branta partiet när man kommer ut från skogen.

Ok kanske Triac mellan truga funkar, övriga delar borde vara hårda och fina, får dålig pendel med största trugan.

Ni blir det sista skiftet på vallningen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...