Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Vasaloppslger i Ulricehamn med Oskar Svrd

Sofia Henriksson erstter Anna Haag i Ulricehamn

Frelsning om stakning i Stockholm i kvll

Storpublik p skidfestival i Lund

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Klister

• Vänligen logga in för att kunna svara
6 svar till detta ämne

Kvastbilen

Kvastbilen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg

Hej på er skidvänner!

Fick en tub rex gold men har ingen kunskap om rex klister lägger man den för sig själv eller blandar man med något annat typ som man gör med rode multigrade och rossa tex på konstsnö

Kvastbilen

Kvastbilen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg

Nu har jag äntligen fått svar fast på ett annat forum vet inte hur man tar väck inlägg så detta får stå kvar

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 087 inlägg

Nu har jag äntligen fått svar fast på ett annat forum vet inte hur man tar väck inlägg så detta får stå kvar

Kan du inte tala om vad du fick för svar, då det kan finnas andra som undrar samma sak. Vad är Rex Gold avsett för enl beskrivningen på förpackningen ?

Ps. Jag har en Rex gul och den kräver ganska blött före för att fungera.

Kvastbilen

Kvastbilen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg

Jovisst trodde inte det fanns något intresse den är för grovkorningsnö och framför allt konstsnö tydligen så bygger man med något hårt klister under och toppar med rex gold temp +3 till -7. Har nu inte kunnat prova själv då jag opererat min ena axel så det är bara vad jag fått till men läste samma sak på XXLs hemsida så det stämmer nog.

Kvastbilen

Kvastbilen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg

Fått lite bättre info nu den ska inte blandas och är avsedd för konstsnö och lätt nerisade spår hoppas nu att den är bra också

red tag

red tag

Medlem

• Members
  • Pip
  • 59 inlägg
Körde VL -15 på en blandning rex gold och Rex Brovn med helt OK fäste, så visst går den även att blanda ;)

Nån som testat Rexklistrena som numera även finns på sprayburk (gold och red..) Kunde kanske vara bra att ha i fickan under ex. ett blött vasalopp ?..

En blivande worldloppet master  -  2017 : Vasaloppet, Ylläs-Levi ski marathon

Kvastbilen

Kvastbilen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg

Se där ja då går det ju att mixa där också är de lika slitstarka så är det ju kanon för priset är ju lägre på rex.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar