Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kvalitet tävlingsdräkter


Willie

Recommended Posts

Jag har inte hört talas om en regel om att tävla i klubbdräkt, har inte sett det i de tävlingar jag deltagit i heller. Å andra sidan har jag enbart deltagit i KM och långlopp av motionskaraktär.

Min klubb tillhandahåller kondomdräkt, jag har en gammal NewLine variant som är relativt klen i konstruktionen men håller än så länge efter ca 20-tal tävlingar.

 

2-delad tight dräkt finns det väl mycket av Volevodin?

Jagh ar Crafts vindskyddade tights och en löparjacka (relativt tight), det finns ju även tightare skidjackor (ej fleecefodrade).

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet om Trimtex finns? Jag har beställt två tävlingsdräkter. Den ena vägrade dom tillverka åt klubben eftersom man behöver beställa minst 5 exemplar. Jag beställde en generisk under mellandagarna. Den har jag inte sett till, inte heller svarar dom på mail. Vad rekommenderar ni att man köper istället? Jag behöver egentligen bara en överdel. 

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet om Trimtex finns? Jag har beställt två tävlingsdräkter. Den ena vägrade dom tillverka åt klubben eftersom man behöver beställa minst 5 exemplar. Jag beställde en generisk under mellandagarna. Den har jag inte sett till, inte heller svarar dom på mail. Vad rekommenderar ni att man köper istället? Jag behöver egentligen bara en överdel.

 

Jag är säker på att trimtex finns ja. Ska man ha specialdesign är det väl inget konstigt om det krävs minst 5 ex. Annars skulle nog en dräkt bli vansinnigt dyr. Leveranstiden bör ju dock inte överstiga 2 v kan jag tycka om du inte bett dom tillverka något unikt för dig.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte hört talas om en regel om att tävla i klubbdräkt, har inte sett det i de tävlingar jag deltagit i heller. Å andra sidan har jag enbart deltagit i KM och långlopp av motionskaraktär.

Min klubb tillhandahåller kondomdräkt, jag har en gammal NewLine variant som är relativt klen i konstruktionen men håller än så länge efter ca 20-tal tävlingar.

 

2-delad tight dräkt finns det väl mycket av Volevodin?

Jagh ar Crafts vindskyddade tights och en löparjacka (relativt tight), det finns ju även tightare skidjackor (ej fleecefodrade).

Det stämmer fint, har en grymt fin så jacka av märket Odlo exempelvis!
Link to comment
Share on other sites

Någon som vet om Trimtex finns? Jag har beställt två tävlingsdräkter. Den ena vägrade dom tillverka åt klubben eftersom man behöver beställa minst 5 exemplar. Jag beställde en generisk under mellandagarna. Den har jag inte sett till, inte heller svarar dom på mail. Vad rekommenderar ni att man köper istället? Jag behöver egentligen bara en överdel. 

Om du är med i en klubb så ska man beställa via klubbens teamshop på Trimtex. 5 ex stämmer ja.

Men det som finns i shoppen på deras hemsida går ju beställa av vem som helst även de som inte är med i en klubb. Till begränsade designval. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag tycker utbudet av heldräkt är lite begränsat. Nån som har tips vart det finns? Just nu hittar jag bara trimtex.

 

För övrigt tycker jag 1700-2000kr egentligen är ett hutlöst pris. Men ok, skiddräkter är väl kanske svårt att massproducera billigt.Undra hur många heldräkter det säljs per år i världen? Jag gissar det säljs runt tusen nya per år i Skandinavien :)

 

Men vore ju smutt o hitta nån som rear ut nu när säsongen snart är över. Tips?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...