Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sprintstafett för långa


vasajohan

Recommended Posts

Det är team-sprint och inte stafett. Det är en konst att bränna lagom mycket enerig på de två första sträckorna av tre, så man har krutet kvar till sista. Klaebo brände iväg som en raket på sin andra och hade sen inte mycket att komma med på sista. Svenskarna körde klokt och tack vare det blev det en pallplats.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju inte så mkt sprint över teamsprinten, tycker det är en tävlingsform som borde göras om. Gör en riktig sprintstafett med fyra stäckor och fyra åkare med fullt ös och riktig sprint på varje sträcka

Det vore kul att titta på! 

Link to comment
Share on other sites

Tycker mkt i världscupen är tok. Sprinten är för långa och distansloppen för korta. Och långloppen är för släta. Nä, allt var bättre på mora nisses tid :)

Nu blir jag lite fundersam här. . . "Sprinten är för långa och distansloppen för korta", skriver du... Att de är till för långa respektive korta åkare alltså? Och långloppen är för släta... Du menar på ytan? Vore det bättre om de vore gropiga och ojämna? Obs de glada gubbarna invid varje mening här från mig

☺️

Link to comment
Share on other sites

Nu blir jag lite fundersam här. . . "Sprinten är för långa och distansloppen för korta", skriver du... Att de är till för långa respektive korta åkare alltså? Och långloppen är för släta... Du menar på ytan? Vore det bättre om de vore gropiga och ojämna? Obs de glada gubbarna invid varje mening här från mig

☺️

Pistmaskinen förstörde sporten :)

Link to comment
Share on other sites

Nu blir jag lite fundersam här. . . "Sprinten är för långa och distansloppen för korta", skriver du... Att de är till för långa respektive korta åkare alltså? Och långloppen är för släta... Du menar på ytan? Vore det bättre om de vore gropiga och ojämna? Obs de glada gubbarna invid varje mening här från mig

☺️

Jag tänkte samma sak att det avsågs att sprinten gynnade långa skidåkare. Fast det ligger lite i det också, då långa åkare nog har en liten fördel i spurten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...