Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lo-spåret


johan84

Recommended Posts

Hur är underlaget? Natursnö eller konstsnö, isigt, löst, eller fast? Kommer det ut några vallningstips, och hur stora trugor kommer man behöva?

 

Jag ser fram mot detta lopp, och som det ser ut så kanske detta blir mitt enda seedningslopp inför Vasaloppet och då vill man ju se till att kunna göra sig själv rättvisa.

 

Link to comment
Share on other sites

Ser fram mot loppet brukar alltid va en kul tävling blir fjärde året på raken för mig i år. Ja det vore inte fel med lite vallatips under fredagen eller iaf lite om hur spåren ser ut klister/burkföre. Som prognosen visar nu ser det ut och bli riktigt isföre med 3-4 plusgrader under torsdagen och sen kallt under lördag.
Link to comment
Share on other sites

Efter har åkt varvet igår kväll så såg snötillgången ok ut. Tyvärr så har det varit plusgrader natten som varit. Banan kommer ses över ikväll igen.

Det finns en karta över 6,6 km spåret på hemsidan , i stort sett den som ska köras med en bit på en skogsväg som tillägg.

Mestadels är det natursnön. Ca 1 km med konstsnö.

Link to comment
Share on other sites

Du som har åkt, är det några rejäla backar eller är det mestadels flackt. Funderar på om det är gynnsamt att gå utan fäste?

Jag har inte åkt, men jag plottade in 6,6:an i Google earth. Då får man två st 30-metersstigningar per varv där den brantaste sker på 500 m åkning och den andra utsträckt över 1200 m. Den sammanlagda stigningen är 112 m per varv.

Link to comment
Share on other sites

Vad tyckte ni om banan?! Tyckte den var kul och varierande bana, mycket upp & ner, synd att spåren blev lite dåliga och att det var trångt på några ställen. Hade lite svårt att få fäste i en del backar så det blev en hel del stakning. Gled rätt dåligt i dom nydragna spåren, bättre utanför...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...