Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2007


Mackan1982

Recommended Posts

Hej,

 

Är ny medlem här, har följt Era intressanta diskussioner en tid men tyckte nu att det var dags att bli medlem också!

 

Hur har Vasaloppet gått för Er? Jag är en totalnybörjare på detta område, stod för första gången på längdskidor juldagen 2005 efter ett vad om att åka Vasan 06. Slutade i fjol på en tid på runt 08.45 och en placering på runt 7600. I år kom jag in efter 06.26 och slutade på en placering på 2674, vilken jag får väl vara ganska nöjd med. Har haft superglid under hela loppet men tyvärr inget fäste, så det blev nio mils stakande idag. Skön dag ändå med otroligt fina spår, synd som sagt bara på fästet!

 

Nu gäller det att öka träningsdosen inför nästa år!

 

Hur har det gått för Er övriga?

 

Marcus

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Ja då var det dax att lämna rapport.... =)

 

Hamnade på tiden 5.42 vilket gav 1.305:e plats. Hade som drömmål topp 1.000. Hade velat ha bättre spår för att nå dig då jag är en bättre diagonalåkare än stakare. Känner mig nöjd ändå.

 

Hade bra fäste uppför 1:a stigningen och låg runt 1.000:e plats i Smågan. Tog det lite lugnare enl plan fram till Risbergsbackarna där jag stannade för att bättra på fästet. Hade ok fäste upp men sen var det borta. Tog beslut att enbart staka resten av loppet. Kände mig superfräsch uppe i Hökberg men all uppförsstakning tog ut sin rätt väl framme i Eldris där jag kände mig sliten. Lyckades ändå samla krafterna att haka på ett gäng hela vägen till mål där jag på upploppet tokstakade om 5-6 st =) Kände mig mycket fräschare i mål i år än förra året.