Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ny skidande reporter i Vasaloppet


Volevodin

Recommended Posts

Richard Olsson har blivit petad som skidande reporter i Vasaloppet och ersättas av tjej, som verkar vara helt novis i skidspåret, Zakari tror jag hon heter.

Jag tycker Richard varit jättebra, så jag förstår inte hur SVT tänker. Kanske de tycker han varit för bra skidåkare och vill ha någon som håller till i de bakre leden av loppet ?

Link to comment
Share on other sites

Oavsett vad man tycker om Richard Olsson har han gjort sin grej länge nog, och det var tid för förändring. Förra året körde Richard sitt koncept, och därtill fick vi följa Stephans kamp för att ta sig i mål. Nu verkar man se en poäng i att slå ihop åkande reporter med en utmanande träningsresa, det finns förstås en risk med det, men ger samtidigt ett spänningsmoment. Efter Richard och Stephan var det nog självklart att man skulle välja en kvinna i år. Jag tycker också att det hade varit roligare att följa någon annan kategori åkare än en mediamänniska, men det är väl tyvärr bara att acceptera alla de praktiska skäl som ligger bakom det beslutet. Jag tror Brita Zackari kommer bli en frisk fläkt efter förra årets ojande och dryga gnäll. Det var ju inte direkt något fel på inställningen när hon satte av utför på rullskidorna. :D

Link to comment
Share on other sites

Kan innebära ett steg mot skidor som ny hipsterhobby.

Vilket innebär nytt mode med skiddräkter från Acne, Weekday, etc. Mer helsvart.

Än fler skägg i spåren samt hemgjorda vallor och energikakor.

Espressobar i Mångsbodarna, juicebar i Oxberg, surdegsmackor och mikrobryggt öl i omklädningshallen.

Rullskidor istället för vintageracer och segway...

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte varför men jag uppfattar det som att hon överdriver hur dålig hon är. Kanske blir det bättre tv av det men det kan också uppfattas som lite tramsigt. I ett program av svett och etikett berättar hon hur mycket bättre än Calle hon är på skidor. Minns dock inte om det är utför eller längd. Hur som helst blir det kul att följa henne, både inför loppet och i spåret.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag vet inte varför men jag uppfattar det som att hon överdriver hur dålig hon är. Kanske blir det bättre tv av det men det kan också uppfattas som lite tramsigt. I ett program av svett och etikett berättar hon hur mycket bättre än Calle hon är på skidor. Minns dock inte om det är utför eller längd. Hur som helst blir det kul att följa henne, både inför loppet och i spåret.

 

Håller med om misstänkt mörkad form. Jag har inte sett hela inslaget, bara ett klipp där hon diagonalar på plattmark med rullskidorna, på ett sätt som ganska få blåbär skulle klara. Diagonal på rullisar är svårt. Jag tror hon har åkt en hel del i sitt liv. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bryr mig inte så mkt om detta men jämfört med Rickard var ju Brita helt kass. Rickard pratar med de medtävlande och sprider glädje, Brita var helt fokuserad på sig själv, pratade knappt med åkarna omkring mer än med märkliga kommentarer här och där. Ska det var en åkande reporter bör det väl vara nån utåtriktad som Rickard.

Link to comment
Share on other sites

Så, vad tyckte ni om Britas insats? Jag saknade Richard som är lite mindre fokuserad på sin egen insats. Det här var lite mer som Stephan fast med kamera hela loppet. Vore kul om dom kört båda.

Tyckte hon pratade hela tiden, mest om sig själv. Det kanske blir svårt att fokusera på hur det går för andra när du sliter själv. Nästa gång kanske hon gör det bättre.
Link to comment
Share on other sites

Tyckte hon pratade hela tiden, mest om sig själv. Det kanske blir svårt att fokusera på hur det går för andra när du sliter själv. Nästa gång kanske hon gör det bättre.

Kanske det just därför bör vara nån som är lite bättre skidåkare om fokus ska vara att prata och vara glad.

Det kan ju även vara intressant att ha någon som åker första gången och dennes upplevelser, men det är isåfall två olika upplägg.

Link to comment
Share on other sites

Om Britas framfart i spåret kan inspirera andra utanför den vanliga målgruppen och på så vis få längdåkningen att växa i sverige tycker jag att det är fantastiskt. Jag gillar brita men hade förväntat mig något annat.
Link to comment
Share on other sites

Nu vet jag inte hur lång tid det tog till Mora, men det jag reagerade på var att hon slösade väldigt med energin i sin åkning, det märktes att hon var en ovan vasaloppsåkare. Jag trodde också att vi skulle få mer kontakt med fler "blåbär" tack vare Brita, men det var inget som jag såg i sändningssekvenserna.

Den skidande fd elitåkaren Håkan Ericsson tycker jag gjorde bra ifrån sig och gav den information som efterfrågades, hans uppgift var ju att bevaka elitleden. Han får godkänt med +.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha tittat på "Vem vet mest" på SVT-play gick jag in på deras forum. Där var det en kvinna som skrev att hon saknade Rickard Olsson som skidande reporter, då "den där nya mest pratade om sig själv". Tydligen är det fler än vi här på forumet som noterat det.

Link to comment
Share on other sites

Det bästa var Britas konstaterande "vad mycket vita män det är här" :) Klockrent. Inget nytt men kul :) blev ju ett himla liv om det.

Vad va kul??Utveckla kul så återkommer jag.40000 vita män och ingen ..................Ja eftersom det blir ett jvla liv om mkt nu för tiden

Vit man 

Link to comment
Share on other sites

Vad va kul??Utveckla kul så återkommer jag.40000 vita män och ingen ..................Ja eftersom det blir ett jvla liv om mkt nu för tiden

Vit man 

Registrerar alltså en användare på ett forum för längdskidåkning för att lägga världens mest förutsägbara kommentar...

Flashback har funnits sen internets födelse. Finns säkert många där som vill känna sig sårade, träffade och kränkta tillsammans med dig.

Link to comment
Share on other sites

Registrerar alltså en användare på ett forum för längdskidåkning för att lägga världens mest förutsägbara kommentar...

Flashback har funnits sen internets födelse. Finns säkert många där som vill känna sig sårade, träffade och kränkta tillsammans med dig

Ok Flashback ofc den är asbra behövs som du vet .Vad menar hon då?????Kränkt inte jag iallafall min livsåskådning är att vi alla människor eller?? Längskidåkning älskar jag om du undrar över registringen eller känner du dig kränkt?

Hade asdåliga skidor på Vasaloppet för övrigt till er andra kvinnor o män

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...