Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasalogistik


Johe

Recommended Posts

Hej! Börjar med att be om ursäkt ifall jag postat detta fel eller så, peka mig gärna i rätt riktning isf.

 

Jag är anmäld till Vasaloppet i år för första gången, och har tränat hyfsat bra. Själva åkningen tror jag inte ska bli så svårt. Men jag har under hösten och vintern drabbats av två dödsfall i familjen som har tagit mycket energi, och en sak jag skjutit på har varit att boka logistiken kring loppet.

 

De som jag ursprungligen skulle åka loppet med har hoppat av en efter en, så nu står jag här en månad innan loppet utan boende, utan resa och har egentligen ingen koll på hur jag ska lösa det. Har eventuellt en plats på ett golv i Mora jag kan snika in mig på, men det känns som en nödlösning då jag inte känner personerna särskilt väl och inte vill tränga mig på.

 

Så jag undrar, är det någon som kan säga vad som är smidigast och enklast om man åker från Stockholm? Kan man boka någon bussresa som tar en upp under natten, och sedan hem efter loppet, så kan man skippa boende helt? Då måste man iofs ändå hitta någonstans att magasinera sina prylar... Är det görbart att ta sig fram med bil om jag får tag i en chaufför? Jag har också kryssat i att jag ska hämta ut nummerlappen i Mora av oklar anledning. Går det att ändra i efterhand om det skulle behövas?

 

Bara tanken på logistiken gör mig nu rätt stressad och jag drar mig för att googla runt, så därför tänkte jag att jag ställer frågan här så kanske någon gjort en liknande grej och kan tipsa.

 

Stort tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Saxat från en annan tråd.

 

Buss upp. Boende i Sälenskola (känns som träningsläger när man var yngre :) ). Buss till startfältet. Bussen väntar sedan och man åker tillbaka när alla är klara.

 

Billigt och smidigt. Enda negativa är att man sover i en skolsal.

 

Gällande nummerlapp så har jag för mig att man kan byta hämtningsplats fram till ett visst datum så logga in och kolla. Annars så kommer alla nummerlappar till Sälen om man inte har hämtat ut dem. Då får man ta den på morgonen innan start

 

 

Välkommen till AstraZeneca IFs tradionella bussresa till vasaloppet!  Avfärd från Södertälje lördag morgon via Stockholm, Enköping och vidare upp till Sälen. Boende på madrasser i Sälens skola. Åter hem efter loppets slut. Kostnaden beror på antalet deltagare men räkna med 500-700 kr för resa och logi.

 

Intresserad? Hör av dig till PG Månsson per-goran.mansson@astrazeneca.com eller 0709154760

 

Välkomna!
 

Hälsningar

 

/PG

 

Link to comment
Share on other sites

Ändra hämtningsplats för nr-lappen i tid, så att den finns i Sälen dagen före. I kuvertet finns viktig information om loppet och allt omkring och det känns tryggt att vara inläst före start. Om du inte ändrar finns risken att du måste hämta på morgonen före start och tvingas märka skidor och bagage innan du kan ställa dig i insläppskön till fållorna.

En detalj; genom att få kurvertet med nr-lappen i god tid hinner man få in den rätta känslan för loppet, vilket är en del av upplevelsen av loppet. (säger en veteran)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...