Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Röd Mora-Nisse mössa på Vasaloppet


Håll höger!

Recommended Posts

Min favoritmössa är röd, så det är ingen uppoffring. 

Min klubb har en lagningsstation längs spåret, där kommer klubbmössan vara signalen att man hör till klubben. Tyvärr har vi inte röda mössor och jag kör inte i klubbdräkt. Får se hur jag löser det där. Förmodligen får den röda mössan vila. 

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår inte hur ni kan delta i Vasaloppet, som subventioneras genom barnarbete. - Skulle allt arbete, för att ni ska få en så fin resa och allt fungera så fint, utföras av vuxna med kollektivavtalsenliga löner (samt OB-ersättning) vore anmälningsavgiften bara för att gå plus minus noll, säkert MINST 3.000 kr...

 

Carl A, oleg. retsticka

Link to comment
Share on other sites

Fick en Moranisses sport mössa på ett besök där  när jag var liten tyvärr finns den inte kvar dessutom hade den väl varit för liten annars hade det ju varit skoj att åka i den.

Hittar jag nån rödmössa som jag tycker känns bra att åka i kan det nog bli så att jag gör det.Röd buff skulle kanske funka som en medelväg annars?

Link to comment
Share on other sites

Ingen som tvingar någon att åka ett lopp oavsett hur hög eller låg anmälningsavgiften är. Tycker man Vasaloppet är dyrt så finns det andra lopp att åka.

 

Röd Salomon mössa blir det nog men är det riktigt varmt så blir det en tunnare variant som är svart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...