Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skinnarloppet 2017


Sso

Recommended Posts

Väderprognosen lite bättre nu, men fortfarande plusgrader utlovade, inte så många nu i alla fall. 

 

Annars är det slående att det är så mycket mindre intresse för detta lopp jämfört med Bessemer, antar att det är de extra milen från Stockholm som visar sig.. :)

Link to comment
Share on other sites

Väderprognosen lite bättre nu, men fortfarande plusgrader utlovade, inte så många nu i alla fall. 

 

Annars är det slående att det är så mycket mindre intresse för detta lopp jämfört med Bessemer, antar att det är de extra milen från Stockholm som visar sig.. :)

 

Tyvärr mer än dubbla restiden från Stockholm..

Link to comment
Share on other sites

Kikat lite på banprofilen, någon som har åkt samma bana tidigare som har koll på stakning/fäste.

 

Har aldrig åkt ett långlopp utan fäste men är relativt nöjd mina tidigare seedningar. Tänkte satsa all in på sista försöket innan Vasan, och ev då gå utan fäste på Skinnarloppet. 

Link to comment
Share on other sites

Står förhoppningsvis på startlinjen på söndag. Sista chansen att ta mig till led 2 en säsong som inte alls gått som jag tänkt.

 

Detta är nog mitt favoritlopp under vintern. Kul bana och brukar vara bra arrangerat. Stort puls också för uppdelningen i fler startled. Man får starta bredvid folk man är hyfsat jämn med och slipper vara där så j*vla tidigt. Vore ju trevligt om fler kunde ta efter (Moraloppet, Orsa ski mara etc).

 

Vi får se då om det blir 2x21 eller som förra året 3x15 km (var det väl?).

Link to comment
Share on other sites

Står förhoppningsvis på startlinjen på söndag. Sista chansen att ta mig till led 2 en säsong som inte alls gått som jag tänkt.

 

Detta är nog mitt favoritlopp under vintern. Kul bana och brukar vara bra arrangerat. Stort puls också för uppdelningen i fler startled. Man får starta bredvid folk man är hyfsat jämn med och slipper vara där så j*vla tidigt. Vore ju trevligt om fler kunde ta efter (Moraloppet, Orsa ski mara etc).

 

Vi får se då om det blir 2x21 eller som förra året 3x15 km (var det väl?).

Stort plus för seedningen till Skinnarloppet, håller helt klart med att fler stora lopp borde ta efter. Har du åkt spåren tidigare,  vad tror du om att staka?

 

Har aldrig gjort ett lopp utan fäste men tänkte testa nu då jag är relativt nöjd med mitt startled. 

Link to comment
Share on other sites

Stort plus för seedningen till Skinnarloppet, håller helt klart med att fler stora lopp borde ta efter. Har du åkt spåren tidigare,  vad tror du om att staka?

 

Har aldrig gjort ett lopp utan fäste men tänkte testa nu då jag är relativt nöjd med mitt startled. 

Enligt deras facebooksida verkar det bli 2x21km och jag skulle säga att det öppnar upp mer för att gå utan fäste. Varvet på 21 kontra 15 km innehåller som jag minns det i stort sett mest flack åkning på myrar.

Har åkt med fäste de två åren jag åkt, men avvaktar nog och ser föret tänker bli innan jag säger 100.

Link to comment
Share on other sites

Har kört 21 an idag Swix VR 45 på fästet väldigt bra är hårda spår sliter på fästet så gäller att ha en bra base tyvärr så är det dåligt med Snö när man kommer upp på myrarna är gräs & jord framme dom håller på att lägga i mera snö på dom värsta ställena från kraftlinan & upp till toppen där det är Vätskekontroll innan man vänder neråt igen Rekommenderar att inte ta dom bästa Skidorna är helt okej spår annars !
Link to comment
Share on other sites

Enligt deras facebooksida verkar det bli 2x21km och jag skulle säga att det öppnar upp mer för att gå utan fäste. Varvet på 21 kontra 15 km innehåller som jag minns det i stort sett mest flack åkning på myrar.

Har åkt med fäste de två åren jag åkt, men avvaktar nog och ser föret tänker bli innan jag säger 100.

Går väldigt lätt i Spåren så jag rekommenderar fäste kört 21 an idag
Link to comment
Share on other sites

Nu ser jag iof ut som ett spagettistrå, men att köra ovallat här? Aldrig för alla semlor i småland. Körde 21:an med klister, start+rode universal funkade bra. Ska testa burk i morrn, men det var riktigt blanka spår bitvis.

 

Bra med rapport, körde du idag, i sånt fall hur var temperaturen och var det varmföre och blött i spåren?!

Link to comment
Share on other sites

tänker nog detsamma, klister i botten och burk. Snön sliter hårt på valla så burk kommer inte att hålla två varv gissar jag. De jobbar på att lägga ut mer snö på myrarna och en del utförslöpor därefter. Jösses vilka backar utför det är förresten. Korta, inte många och inte tekniska, men galet branta. Bra varningsskyltar
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...