Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skinnarloppet 2017


Sso

Recommended Posts

Tyckte det var en toppen dag med det fina vädret och dom bra spåren. Körde lila klister + universal täckt med lila burk som fäste. Första varvet hade jag bra fäste andra sämre. Fundera på om man skulle kört blankt men tror inte jag hade tjänat nåt på det. Skönt att avlasta med bena lite i mellan åt. Glidet tyckte jag var bra båda varven, hade svart maraton, fc10x och cm17 50/50, 2mm ril bak. Staka in på 2.20. Nöjd.

Link to comment
Share on other sites

Körde klister swix kb 20 sen tunt violett och swix universal kn21s. Hade fäste hela loppet men fick springa utanför spåret på andra varvet kom in på 2.18. Vad blir seedningen hoppas och tror elit blir 2.00. Sen 10 min intervall kan även bli 1.59 eller 2.01. Lägre får det inte bli. Vad tror ni?
Link to comment
Share on other sites

Surt att man åkte på förkylning i onsdags och missade med 31 s. Inte hela världen men jag var faktiskt riktigt nöjd ett tag i målfållan när jag insåg att jag åkt 5 min snabbare än förra året. Sedan gick det över lite när jag läste att vinnartiden var ca 10 min snabbare.

Hursom, Malung levererar! Jätteskoj lopp som vanligt och grymt väder också (om än kanske lite väl varmt).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...