Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Ebba Andersson r redo fr ssongsstarten

Sylvasst startflt p lngloppspremiren i Grnklitt

Norsk dubbel p Supersprinten i stersund

karna som ker Supersprinten i stersund

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Gick in i väggen under seedningslopp (slut på energi)

• Vänligen logga in för att kunna svara
40 svar till detta ämne

Frederiksen

Frederiksen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg

Både besviken och nöjd på samma gång. :)

Har inte kunnat åka skider sen seedingsloppet pga armbågarna trots värktabletter. Hade inför loppet gjort iordning midjeväskan med vitargo dryck och flera vitargo gel samt tabletter mot kramp och en snikers.

7 min innan start tar jag av mig midjeväskan och stoppar gel, snikers och tabletter I jackfickan  och då jag tyckte att den blev för tung samt att det ändå är manga stop på vägen. Redan innan första backen hade jag ont i armbågarna...

Stod längst till vänster I led 5 och det gick segt i första backen, hade desutom fästvallat  för dåligt så hade 0 i fäste. tog 1.03 till smågan, försökte staka med raka armar för att inte påfrästa mer på armbågarna men det resulterade i att jag innan nästa kontroll hade kramp i ryggen.

Funderade flera gånger på att bryta och när jag kom till evertsberg tog jag en längre paus då smärtan var outhärdlig, tog värktabletter, drack och åt, stretchade ryggen, gick på toa och lämnade in skidorna för fästvalla. då jag bara kunnat staka hela vägen hit.

Känndes bättre efter det och nu hade jag hyfsat fäste  och kunde plocka plasseringar ända in i mål och tiden blev 6.31. vilket jag inte är nörjd med men i efterhand är jag glad att jag kom i mål.

Hade dock bra glid och Inga problem med energiintaget men då stannade jag oftast längre än dom andra då jag åt 1 eller 2 bullar vid varje kontroll och drack 2 mugger vätska. 

Tog totalt 3st gel och den sista vid 5km kvar och det fungerade bar.

400 platser bättre i mål än i starten och det känns ju bra då jag tappade ca 400-500 platser vid mitt långa depåstopp i evertsberg.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar