Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

vätskebälte med isolerad flaskaCamelbak Delaney Podium Chill Bottle Black


vattenfall

Recommended Posts

någon som har testat Camelbacks vätskebälte med isolerad flaska?

Har inte testat den men har använt salomons modell i ett par år och den funkar fint.

Jag har däremot skippat den flaskan nu eftersom den är liten och det är lite meck med att få den i och ur isoleringsstrumpan. Nu har jag hittat en 6,5 dl flaska i hårdplast (tritan bottle) med en större öppning och ett "snäpplock" med gångjärn som passar i fickan på bältet. Snäpplocket går att öppna med tänderna så det går lika fort att dricka som med en traditionell flaska.

Denna fryser inte igen som de traditionella flaskorna gör, hårdplasten håller också bättre för varm dryck så nu slår jag i kokhet sportdryck. den är kall efter ca två timmar i -15 grader. 

Har inte testat lösningarna med slang eftersom mina träningskamrater har problem med frysning i slang och munstycke.

Link to comment
Share on other sites

Jag skaffade nyss salomons bälte med slang. Använde det på västgötaloppet och tycker det fungerade väldigt bra. Tjänade en del tid på att inte behöva stanna upp för att dricka utan kunde dricka när det gick utför. För att det inte ska frysa måste en blåsa tillbaka vätskan från slangen ner i blåsan. 

Link to comment
Share on other sites

Varför vill du ha flaska?

Kan inte fatta att nån vill ha flaska, nu när det finns bälten med slang.

Har själv kört i flera år med Camelbak Flashflo, och är supernöjd.

Jag har alltid använt vanliga plastflaskor ,men tycker att drickat blir kallt ganska snart även om man haft i varm dryck,därför tänkte jag att en isolerad flaska skulle kanske vara nåt,har även bälten av isolerad drickabehållare ,men dom måste man ju tag av för att kunna dricka,men bälte med slang låter ju bra ,kan ju testa en sån

Link to comment
Share on other sites

Jag kör en camelback blåsa i mitt vätskebälte, plockade ur originalbehållaren och ersatte med kamelblåsan.gjorde ett hål för slangen ut genom bältet och igenom ryggen på jackan,sen sydde jag fast ett magnet 1dm under kragen och tejpade en på slangen så den håller sig på plats där jag vill ha den. Hade grejjerna till det så ville testa systemet och det funkar prima och behövde inte betala +++
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...