Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Endast swix universal k22 utan grundklister?


Johnnyboy

Recommended Posts

Hejsan. Har en fundering om det fungerar att köra med endast swix universal k22 utan att man först lägger ett grundklister. Kommer klistret falla av?

 

Jag ska åka imorn lite drygt fyra mil (bessemerloppet) i klisterföre och upptäckte att jag inte fick med mig min sprayklister.

 

Kan man chansa eller bör jag lämna in till vallaservice innan loppet?

Link to comment
Share on other sites

Är det med eller utan silver. Jag har använt K22 utan silver som grundklister och det har fungerat utmärkt. Det du kan göra i så fall är att dra ett tunt lager först, som du värmer in. Med "dra" menar jag att du drar en tunn sträng uppifrån och ner på varje sida om styrspåret. Efter att du värmt in det tunna baslagret lägger du ett nytt med fiskbensmetoden innan skidan kallnat, vilket underlättar utstrykningen med tummen.

Link to comment
Share on other sites

Japp, fast det är ju inte ovanligt att använda universalklister som grund, även om blått är mer slitstarkt. Kan du värma in klistret med en fön eller vallajärn (lägg vallapapper emellan) så sitter det nog fint. Har du sandpapper så sitter det bättre om du ruggat upp lite innan. Tror det är överkurs att lämna in
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...