Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Handledsproblem av klocka?


Sso

Recommended Posts

Efter Vasaloppet har jag haft ont i vänster handled, först kändes det mest i handen vid tummen, men nu är det precis ovanför handleden där klockan brukar sitta som det inte har släppt helt. 

Min teori är att det är min klockas (Garmin 220) armband som gnagt lite mer än vanligt när loppet blev längre, är det någon mer som upplevt detta?

 

Jag vill gärna ha klocka med mig även i framtiden och undrar över lämplig åtgärd, vill inte att klockan ska sitta så löst att den glider runt när jag åker, men det kan ju varit så att jag drog åt den ett hack för hårt?

Link to comment
Share on other sites

Jag kan bli överansträngd och irriterad i senor och ligament i handlederna av stavremmarna när jag hackar länge i backen. Kan det vara det?

 

I somras kändes så som du beskriver, men nu är det tydligt att det är platsen för klockan som fortfarande inte är bra, så det känns konstigt om den skulle göra ont där av stavremmarna.

Link to comment
Share on other sites

Det kan mycket väl vara klockan, har upplevt besvär av vissa armband eller om de har suttit åt för hårt. Numera använder jag läderband till min vanliga klocka och tidtagaruret har jag satt fast med en säkerhetsnål på insidan av byxlinningen, då jag tycker plastarmbandet hämmar rörelsen i handleden och jag blir konstig i lillfingret.

Link to comment
Share on other sites

Pulsband som slutat fungera plus kardborrar från utsliten Swix kontrollrem = helt suveränt.

Har haft stora problem tidigare men detta fungerar. Till och med fått senknarr av för hårt spänd klocka. Verkar inte bli utslitet heller utan spänsten i både band och kardborre sitter i. Klockan sitter kvar samtidigt som den inte trycker.

 

post-3988-0-97564400-1489164376_thumb.jpg

post-3988-0-97564400-1489164376_thumb.jpg
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...