Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Årefjällsloppet


Nobbe

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Extra hajpat när de samtidigt hade Finansmarknadsdagarna i Åre nåt av de första åren ;)

Har du gått Troll skimara? Jag får ta av mig hatten och tacka för ditt norgepredikande.Körde birken och är supernöjd och sugen på mer framöver. E6 upp är smidigt! Bortsett från de nätt tilltagna bomstasjonerna

Link to comment
Share on other sites

Har du gått Troll skimara? Jag får ta av mig hatten och tacka för ditt norgepredikande.Körde birken och är supernöjd och sugen på mer framöver. E6 upp är smidigt! Bortsett från de nätt tilltagna bomstasjonerna

För att det inte ska bli off topic så har du denna tråden med mitt omdöme om 45km - http://www.skidforum.se/index.php/topic/10124-lillehammer-troll-ski-marathon/?hl=troll

Link to comment
Share on other sites

Är min känsla rätt att ÅFL har minskat sin kostym lite? Förr var ju detta loppet lite hajpat. Tex när kalla körde. Nu är bansträckningen ändrad och loppet ingår inte i SC mer

Men årets vasaloppsvinnare kommer till start samt bärare av gröna västen... Loppets bansträckning förtjänar mera deltagande men läge och krock med SM samt konkurrens med Nordenskiöld och SC gör det svårare att få det deltagande loppet förtjänar. 

Har man möjlighet att åka så är detta ett fint och tufft lopp! 

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att kunna bli upp till några plusgrader under loppets gång i morgon. Kommer upp till Vålådalen i förmiddag och ska testa lite skidor mm. Ska bli intressant att se hur snön är osv :-)

Är du på plats och kan ge en hint på vart vallningen lutar åt? B)

Link to comment
Share on other sites

Har testat lite nu. Dock bara i Vålådalen. Körde Lahtispåret och det är blanka spår med hyfsat bra stavfäste. Skulle inte ta racing eller mediumtrugor. Antingen Large eller dasslock... det kommer bli löst hur som helst i morgon.
+2.5 grad i luft och -1.2 i snön. Är liksom lite fet snö som fastnar i trugorna. Testade även lite fäste för skojs skull och VR55N bet bra. Lite för bra ibland...
kommer hur som helst bli en fin dag i morgon!

 

post-1103-0-87603300-1521817766_thumb.jpeg

 

post-1103-0-29796200-1521817779_thumb.jpeg

post-1103-0-87603300-1521817766_thumb.jpeg

post-1103-0-29796200-1521817779_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Du skriver att det är "fet snö"-trugproblem ? Jag hade problem i Rallarloppet att det fastnade snö i min Exeltrugor och fick peta bort det stup i kvarten. Efteråt har jag funderat på om det hade hjälpt att "valla" trugona inuti med någon gel el liknande. Nån som testat - hjälper det ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...