Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Någon som är sugen på Nattvasan? Se hit.


Rolv

Recommended Posts

Söker eventuellt efter en lagkompis till Nattvasan 2018.

 

Kort om mig: Fyller 38 år och är bosatt i Värmland.  Anser mig själv att vara en ok fristilsåkare för att vara en glad motionär. Kommer att se turen mer som ett äventyr än en jakt mot klockan. Finns andra lopp under veckan som lämpar sig bättre att jaga mot klockan. Har aldrig åkt sträckan, så jag har ingen sluttid att referera till, men en tid mellan 5:30-7:00 bör vara rimlig.

Min skidstatus idag, är att jag avverkade kortvasan i år på en tid på ca 1:45. Detta enligt mig med ganska medioker träning  (sett över hela året). I år är tanken betydligt mer träning (funderar även på ett ÖS i år),  bla. både rullskidor (både skate och klassiskt) samt årskort i Torsby Skidtunnel.

Krav på dig: Att du tränar lite för det, och inte kommer på i februari att du ska åka. För då är risken stor (anser jag) att det inte blir något., men du bör ha samma syn på loppet som mig och förhoppningsvis vara på min nivå skidmässigt. Plus om du är i ungefär samma ålder, och bor i min del av landet, för något eventuellt tränngspass ihop. Ser helst att du ska åka skate.

Sedan får vi komma överens om någon typ av deal, så vi båda fullföljer det, alternativt kompensera den andra ekonomiskt om dennes start avgift bränner inne pga den andra.

Jag personligen kommer inte att starta om kvicksilvret kryper långt ner. Den synen hoppas jag vi har gemnsamt. :) Skicka PM vid intresse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...