Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nördigast i VL?


Everest

Recommended Posts

Någon som kan rapportera om något udda ni har för er under loppet?

Jag kan börja med mina nördigheter. Under hela loppet lyssnar jag på sportradion via min mobil så att jag inte missar vad som händer annars känns som jag "missar" hela VL och inte minns det efteråt. Dessutom har jag informatörer hemma som jag bett ringa mig efter varje passering och rapportera min egen placering och hur jag ligger till jämfört med diverse konkurrenter. För säkerhets skull är det 3 olika personer som ringer vid var tredje kontroll i fall någons PC eller internetlina skulle braka ihop. Vill för övrigt rikta ett stort tack till dem!

Link to comment
Share on other sites

Nördigt och nördigt vet jag inte men det dummaste jag har gjort var iaf att knappt inte dricka ngt på slutet av loppet (det ar Vasaloppet ´03) för att jag var kissnödig och att dricka då skulle innebära att jag var tvungen att stanna för att just pinka. Det var mig Ni såg då TV-sporten var inne och filmade i sjukstugan. Snacka om att gå in i väggen. Jag hade knappt kommit förbi Eldris förrens det var helt stopp och alla bara for om mig. Då var det bara att dricka var man kom åt och en söt liten flicka bjöd på en liten chokladbit som då var det ljuvligaste man kunde ana.

Väl efter målgång så började hela kroppen att skaka okontrollerat och man blev inlagd! :-)

 

Platsar det i nördfacket? :-0

Link to comment
Share on other sites

jag hade en som åkte samma resa som mig så fastnade på fel sida av repet redan i mångsbodarna....MEN efter dom tagit hans chip och nr-lapp så fortsatte han till mora och va där lite föra midnatt=) Han sa det att efter Evertsberg så fanns det ingen dricka för dom hade plockat ihop stationerna!

 

Pannben fram o kör! Helt galet!

 

kanske inte nördigt men ganska imponerande!=)

Link to comment
Share on other sites

Nördigt och nördigt vet jag inte men det dummaste jag har gjort var iaf att knappt inte dricka ngt på slutet av loppet (det ar Vasaloppet ´03) för att jag var kissnödig och att dricka då skulle innebära att jag var tvungen att stanna för att just pinka. Det var mig Ni såg då TV-sporten var inne och filmade i sjukstugan. Snacka om att gå in i väggen. Jag hade knappt kommit förbi Eldris förrens det var helt stopp och alla bara for om mig. Då var det bara att dricka var man kom åt och en söt liten flicka bjöd på en liten chokladbit som då var det ljuvligaste man kunde ana.

Väl efter målgång så började hela kroppen att skaka okontrollerat och man blev inlagd! :-)

 

Platsar det i nördfacket? :-0

snarare dumfacket

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan rapportera om något udda ni har för er under loppet?

Jag kan börja med mina nördigheter. Under hela loppet lyssnar jag på sportradion via min mobil så att jag inte missar vad som händer annars känns som jag "missar" hela VL och inte minns det efteråt. Dessutom har jag informatörer hemma som jag bett ringa mig efter varje passering och rapportera min egen placering och hur jag ligger till jämfört med diverse konkurrenter. För säkerhets skull är det 3 olika personer som ringer vid var tredje kontroll i fall någons PC eller internetlina skulle braka ihop. Vill för övrigt rikta ett stort tack till dem!

När du ändå har mobilen med varför prenumererar du inte på dina egna passertider via SMS? Så kan du kolla själv direkt i spåret. Har funderat på detta själv, men då skulle jag vilja ha en mobil som visar SMS automatiskt när man får det så att det inte tar någon tid att läsa. Kanske göra en egen applikation på modilen som parsar ut placeringen från SMS:et och visar stort på displayen utan att man behöver röra mobilen.

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan rapportera om något udda ni har för er under loppet?

Jag kan börja med mina nördigheter. Under hela loppet lyssnar jag på sportradion via min mobil så att jag inte missar vad som händer annars känns som jag "missar" hela VL och inte minns det efteråt. Dessutom har jag informatörer hemma som jag bett ringa mig efter varje passering och rapportera min egen placering och hur jag ligger till jämfört med diverse konkurrenter. För säkerhets skull är det 3 olika personer som ringer vid var tredje kontroll i fall någons PC eller internetlina skulle braka ihop. Vill för övrigt rikta ett stort tack till dem!

När du ändå har mobilen med varför prenumererar du inte på dina egna passertider via SMS? Så kan du kolla själv direkt i spåret. Har funderat på detta själv' date=' men då skulle jag vilja ha en mobil som visar SMS automatiskt när man får det så att det inte tar någon tid att läsa. Kanske göra en egen applikation på modilen som parsar ut placeringen från SMS:et och visar stort på displayen utan att man behöver röra mobilen.[/quote']

Och då ska du naturligtvis ha mobilen fastsatt på armen. så att du kan se displayen utan att avbryta åkningen. Eller kanske ännu hellre något liknande kartställningen a la skido. Eller för sjutton, varför bromsa där. En liten laptop fastsatt på kartställningen och uppkopplad via 3g så kan man nog få all info man behöver. och blir garanterat intervjuad av TV....

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan rapportera om något udda ni har för er under loppet?

Jag kan börja med mina nördigheter. Under hela loppet lyssnar jag på sportradion via min mobil så att jag inte missar vad som händer annars känns som jag "missar" hela VL och inte minns det efteråt. Dessutom har jag informatörer hemma som jag bett ringa mig efter varje passering och rapportera min egen placering och hur jag ligger till jämfört med diverse konkurrenter. För säkerhets skull är det 3 olika personer som ringer vid var tredje kontroll i fall någons PC eller internetlina skulle braka ihop. Vill för övrigt rikta ett stort tack till dem!

När du ändå har mobilen med varför prenumererar du inte på dina egna passertider via SMS? Så kan du kolla själv direkt i spåret. Har funderat på detta själv' date=' men då skulle jag vilja ha en mobil som visar SMS automatiskt när man får det så att det inte tar någon tid att läsa. Kanske göra en egen applikation på modilen som parsar ut placeringen från SMS:et och visar stort på displayen utan att man behöver röra mobilen.[/quote']

Det finns mobiler (t.ex. Nokia 5500) som läser upp nyinkomna SMS om man knackar på mobilen, så för den som redan har lurar i öronen är det kanske den enklaste lösningen? :)

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan rapportera om något udda ni har för er under loppet?

Jag kan börja med mina nördigheter. Under hela loppet lyssnar jag på sportradion via min mobil så att jag inte missar vad som händer annars känns som jag "missar" hela VL och inte minns det efteråt. Dessutom har jag informatörer hemma som jag bett ringa mig efter varje passering och rapportera min egen placering och hur jag ligger till jämfört med diverse konkurrenter. För säkerhets skull är det 3 olika personer som ringer vid var tredje kontroll i fall någons PC eller internetlina skulle braka ihop. Vill för övrigt rikta ett stort tack till dem!

När du ändå har mobilen med varför prenumererar du inte på dina egna passertider via SMS? Så kan du kolla själv direkt i spåret. Har funderat på detta själv' date=' men då skulle jag vilja ha en mobil som visar SMS automatiskt när man får det så att det inte tar någon tid att läsa. Kanske göra en egen applikation på modilen som parsar ut placeringen från SMS:et och visar stort på displayen utan att man behöver röra mobilen.[/quote']

Det finns mobiler (t.ex. Nokia 5500) som läser upp nyinkomna SMS om man knackar på mobilen, så för den som redan har lurar i öronen är det kanske den enklaste lösningen? :)

Jag är ju rätt mån om att spara tid så att packa upp mobilen tar för lång tid. Däremot så tar det inte mkt tid att trycka på knappen till headsetet som jag gör nu. Tror inte jag förlorar många sekunder på det.

En mobil som läser upp SMS:en automatiskt vore iof inte så dumt. Men säg sen att du vill ha hålla koll på några kollegor i spåret då blir det dels dyrt och dels mkt plingande och uppläsande.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...