Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klarlvsloppet live p Lngd.se

Nordstrm hemmafavorit p Vlarullen

Lina Korsgren och Ramudden bildar lngloppsteam

Hst och Slind totalvinnare av Guide World Classic Tour

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Skidpremiär Idre Fjäll Skistart 2018
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Rydqvist svingar mot Iversen

• Vänligen logga in för att kunna svara
124 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 565 inlägg

Mycket är ju bara spekulationer, då vi inte vet vad som händer och sägs inom teamet. Min erfarenhet efter att ha haft uppdrag både på lokal och distriktsplan är att man inte ändrar på något genom gå ut i medier och driva sin sak. Oftast får det motsatt effekt, då de som sitter på makten försvarar sig och motarbetar  förslagen om kommer upp på dagordningen sedan, speciellt om någon blir utpekad i medierna.

Den bästa vägen är att agera internt och i detta fallet få så många kvinnliga skidåkare med sig i hela skid-Sverige (tex namninsamling) och sen driva frågan vidare i Svenska skidförbundet och då ha de kvinnliga ledamöterna med sig på sin linje.

I mitt förbund kan distrikt och klubbar motionera till riksförbundets årsmöte och jag antar att det är samma inom skidförbundet och det kan vara en väg att gå.

anm. om jag fattat det rätt så är Kalla en del av landslagsteamet under hela tävlingssäsongen.

MikaelBerglund

MikaelBerglund

Medlem

• Members
  • Pip
  • 120 inlägg

Märkligt agerande av landslagsledningen. Sares hävdar ju inte att Maria far med osanning, utan pratar bara i svepande ordalag om att de aktiva är nöjda. 

Också konstigt att man inte kan prata igenom reglerna innan. Dessutom är många välvilligt inställda till att hjälpa till. Typ "Maria vill prata med sina barn efter maten, kan inte Charlotte och Stina kika in på Skype och skicka en hälsning? Vi vet att dom har träffat barnen tidigare och dom tycker det blir kul att säga hej". Jag tror att det, om något, kan ge en bra sammanhållning.

Dessutom måste ju de aktiva spendera timmar ut och timmar in på resor, i flygplan, på flygplatser och i minibussar fram och åter. Måste finnas någon gräns på tiden som man tvingas umgås.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 565 inlägg

Märkligt agerande av landslagsledningen. Sares hävdar ju inte att Maria far med osanning, utan pratar bara i svepande ordalag om att de aktiva är nöjda. 

Också konstigt att man inte kan prata igenom reglerna innan. Dessutom är många välvilligt inställda till att hjälpa till. Typ "Maria vill prata med sina barn efter maten, kan inte Charlotte och Stina kika in på Skype och skicka en hälsning? Vi vet att dom har träffat barnen tidigare och dom tycker det blir kul att säga hej". Jag tror att det, om något, kan ge en bra sammanhållning.

Dessutom måste ju de aktiva spendera timmar ut och timmar in på resor, i flygplan, på flygplatser och i minibussar fram och åter. Måste finnas någon gräns på tiden som man tvingas umgås.

Hur vet du att man inte gått igenom reglerna och öht vad man gör och säger på resor, samlingar, läger m m. Det blir bara spekulationer hit och dit, när man inte finns på plats och kan bilda sig en uppfattning utifrån verkligheten.

Hoppskate

Hoppskate

Medlem

• Members
  • Pip
  • 361 inlägg

Precis. Alla som varit på en längre affärsresa med sin kollegor vet hur less man är efter bara ett par dagar.  :( 

Om man skulle likna Rydqvists situation med sin egen skulle man kanske kunna beskriva den så här: 
Man är alltså ute på en företagsresa som pågår till och från under flera månader,
men med ett företag som man inte är anställd på, det är mer en slags provanställning, fast utan egentlig lön,
när man efter maten en dag vill dra sig undan en liten stund får man en utskällning av sin chef, 
...bara det att det ju inte är ens chef, för man är ju som sagt inte anställd på företaget (man ska bara vara tacksam).

Det är ju en helt orimlig situation och ett helt orimligt krav.

Asmatiker

Asmatiker

Medlem

• Members
  • Pip
  • 26 inlägg

Konstigt att alla andra damåkare är helnöjda Med Iversen?

Konstigt att just lagets radikalfeminist råkar ut för en manlig tränare som inte är lämplig som ledare?

Konstigt att just kvinnan som i media tidigare pratat om behovet av kvinnliga tränare tycker sig råka ut för en manlig tränare som inte är lämplig som ledare? 

Konstigt att det finns personer som utan vidare tror att Rydqvists ord är hela sanningen?

Man bör kanske höra andra sidan av saken innan man sågar personer i landslaget som övriga damer i landslaget är nöjda med. Men eftersom Iversen inte kan ut i media och ge sin syn på saken och berätta vad han tycker om Rydqvist så lär det bli svårt att få höra andra sidan av saken..  

Rydqvist får naturligtvis tycka vad hon vill om ledarna, och hon får - om hon vill - kalla de andra damåkarna för dagisbarn. Men vi behöver inte köpa hennes ord rakt av. Jag vet inte vad som är sant och osant i den här historien och det vet ingen annan utomstående heller.

Pikebuster

Pikebuster

Medlem

• Members
  • Pip
  • 26 inlägg

Sällan bara ens fel i en konflikt... Vet inga detaljer, men antagligen bör Maria oxå rannsaka sig själv.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
1800 talet ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn !
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

b-ivar

b-ivar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 384 inlägg

Enligt Grip hålls utvärderingssamtal med de aktiva där det nya ledarskapet bemötts positivt. http://www.expressen...saka-sig-sjalv/
Men visst möjligheten finns att Grip blåljuger eller att de aktiva inte uttrycker vad de innerst inne känner i ett sånt samtal beroende på miljön, men för mig är det inte den naturliga utgångspunkten att det är så. 
Tror inte heller att Maria ljuger eller hittar på om sin upplevelse för den delen...men att leda och kommunicera till människor är nog det svåraste som finns, speciellt i en miljö där du samtidigt hamnar i situationer där du måste säga till någon att hen inte räcker till.

Enligt Grip! Ja just det, så är det för det har Grip sagt, mannen som alltid är rak och frispråkig när något negativt tas upp. Allt från material, åkares form till som nu, oenighet och missnöje existerar inte eller åtminstone bara lite enligt Grip.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 005 inlägg

Konstigt att just lagets radikalfeminist råkar ut för en manlig tränare som inte är lämplig som ledare?

Konstigt att just kvinnan som i media tidigare pratat om behovet av kvinnliga tränare tycker sig råka ut för en manlig tränare som inte är lämplig som ledare? 

Konstigt att det finns personer som utan vidare tror att Rydqvists ord är hela sanningen?

Man bör kanske höra andra sidan av saken innan man sågar personer i landslaget som övriga damer i landslaget är nöjda med. Men eftersom Iversen inte kan ut i media och ge sin syn på saken och berätta vad han tycker om Rydqvist så lär det bli svårt att få höra andra sidan av saken..  

Rydqvist får naturligtvis tycka vad hon vill om ledarna, och hon får - om hon vill - kalla de andra damåkarna för dagisbarn. Men vi behöver inte köpa hennes ord rakt av. Jag vet inte vad som är sant och osant i den här historien och det vet ingen annan utomstående heller.

Det där inlägget var bara osmakligt...

b-ivar

b-ivar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 384 inlägg

Det där inlägget var bara osmakligt...

Milt sagt, speglar bara en viss form av kvinnosyn.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 565 inlägg

Här sitter ett antal män (inkl mig själv) och uttalar sig i en kvinnofråga utan att veta vad kvinnor i och utanför landslaget har för åsikt - skulle vara intressant vad kvinnor tycker i frågan !

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg

Hur vet du att vi är män? Du har en stereotyp könsbild volevodin. Fy!

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 203 inlägg

Hur vet du att vi är män? Du har en stereotyp könsbild volevodin. Fy!

Ha ha ha, om det är ngn som är lätt att könsidentifiera så skulle jag bli omåttligt förvånad om du inte är man/pojke:)

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg

Jag är bare en liten norsk jänte som använt för mycket läppsalve.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
Landslaget hade maskeradtema på årets säsongsavslutning. En och annan gris i pjäxor syntes till :) . Riktigt fyndigt!
Återinför skejtvasan
41.57.63

etabeta

etabeta

Medlem

• Members
  • Pip
  • 15 inlägg

Håller med. Förstår mig inte på de som säger att "vi måste få fler kvinnliga ledare". Många kvinnor vill inte av naturen vara ledare, och rent biologiskt är mannen den som står för dominans och kvinnan mer för omhändertagande och andra mjuka egenskaper.....En delförklaring till att kvinnor i Sverige ofta är för invandring kan vara att de på ett undermedvetet biologiskt plan anser svenska män vara för undfallande och vill byta ut dem.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg

Håller med. Förstår mig inte på de som säger att "vi måste få fler kvinnliga ledare". Många kvinnor vill inte av naturen vara ledare, och rent biologiskt är mannen den som står för dominans och kvinnan mer för omhändertagande och andra mjuka egenskaper.....En delförklaring till att kvinnor i Sverige ofta är för invandring kan vara att de på ett undermedvetet biologiskt plan anser svenska män vara för undfallande och vill byta ut dem.

Tillbaks till grottan med dig tills du vet hut!
Återinför skejtvasan
41.57.63

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg

Intressant tanke. Här gäller det att förekomma och inte förekommas. Hur undviker jag bäst att bli utbytt? Räcker det att säja nej till allt?

etabeta

etabeta

Medlem

• Members
  • Pip
  • 15 inlägg

Tillbaks till grottan med dig tills du vet hut!

Vadårå? Det är ju enkel biologi. Dominans vinner i naturen och alfahannarna får monopol på parningen. Men dominans kan ju vara hög social ställning också inte bara gorilla-beteende. Dominans= få sin vilja igenom.

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg

En fråga - det undermedvetet biologiska planet du pratade om, ligger det över eller under det psykologiska? Eller kanske vinkelrätt?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar