Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klarlvsloppet live p Lngd.se

Nordstrm hemmafavorit p Vlarullen

Lina Korsgren och Ramudden bildar lngloppsteam

Hst och Slind totalvinnare av Guide World Classic Tour

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Skidpremiär Idre Fjäll Skistart 2018
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Rydqvist svingar mot Iversen

• Vänligen logga in för att kunna svara
124 svar till detta ämne

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg

Anmärkningsvärt att han inte verkar stå på god fot med landslaget. 

Varför verkar han inte göra det? Den enda som inte gillat hans ramar och regler är väl Rydqvist?

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg

Jag tänker bara på hans intervju där han ju säger:

– Jag känner liksom att jag inte har fått göra det jobb som jag bäst på i tillräckligt stor utsträckning. Det kan vara så att jag inte passar som landslagstränare i det svenska systemet. Den vägen som åkarna själva önskar passar inte mig.

Vilka är åkarna som vill göra annorlunda? Stina med flera verkar ju jättenöjda? Jag anar ugglor i mossen.

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg
https://www.expresse...lir-degraderad/

Där var förklaringen. Jag kan förstå att han inte gillar den situationen om man vill vara tränare.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
Bye bye Ole :) :). Nu hoppas jag dom tar in en ny fräsch tränare. Gärna Ojala!
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg

Jag kan delvis förstå Iversens synvinkel. Att vara tränare för ett landslag som har egna tränare måste kännas hopplöst. Vad har man då för roll egentligen? Det måste vara ett jäkla hattande att göra träningsplaner tillsammans med tio andra tränare.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 565 inlägg

Med det system som gäller idag kanske rollen som landslagstränare är överspelad, det kanske räcker med en person som har det administrativa ansvaret utan att lägga sig i åkarnas träning.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
De flesta i landslaget är vuxna människor med lång erfarenhet om träning och inte minst sin egen kropp. Dom är redan tillräckligt utbildade. Om Iversen trodde han skulle få styra och ställa trodde han fel. Rydqvist hade naturligtvis rätt i sin kritik vilket detta avhopp visar. Tack och hej, välkommen till 2018
Återinför skejtvasan
41.57.63

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg

Problemet med Rydqvists kritik är att hon fick sparken från landslaget och sedan gnällde när hon var besviken. Hade varit lättare att ta kritiken på allvar om hon hade gnällt innan hon blev av med jobbet.

LFN

LFN

Medlem

• Members
  • Pip
  • 432 inlägg

Det är å andra sidan bra mycket lättare att våga kritisera efter att man fått kicken. En plats i landslaget är ju inte en särskilt trygg anställning, kan tänka mig att man lätt håller truten offentligt om man inte är stjärnan i laget. 

ÖSM13 - 7:08.  ÖSM16 - 5:24 (plac 146). VL 17 - 6:08 

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg

Det är å andra sidan bra mycket lättare att våga kritisera efter att man fått kicken. En plats i landslaget är ju inte en särskilt trygg anställning, kan tänka mig att man lätt håller truten offentligt om man inte är stjärnan i laget. 

Så är det ju förstås men bitterhet är aldrig klädsamt.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
Kalla gör comeback i landslaget nästa säsong. Oj vad förvånad jag blir :) Vilket sammanträffande att det sker nu. Och vilken upprättelse till Rydqvist. Igen. Tack för kaffet
Återinför skejtvasan
41.57.63

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 005 inlägg

Kalla gör comeback i landslaget nästa säsong. Oj vad förvånad jag blir :) Vilket sammanträffande att det sker nu. Och vilken upprättelse till Rydqvist. Igen. Tack för kaffet

Sammanträffandet att Kallas personlige tränare blir landslagstränare igen menar du? Hur upprättar det Rydqvist?

Hoppskate

Hoppskate

Medlem

• Members
  • Pip
  • 361 inlägg

Jag blir faktiskt genuint förvånad över detta.
...och lite besviken, då jag tycker att det är mer spännande med åkare som gör egna satsningar utanför landslagen.

Att Magnus Ingesson värvats som tränare för damerna är så klart den avgörande anledningen till att vi återigen ser Kalla i landslaget. Troligtvis ett enormt lyft för de andra tjejerna. Framtiden får utvisa om det är bra eller dåligt för Kalla. 

nickeboo

nickeboo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 77 inlägg

Förstår inte att så många här kan köpa Rydqvist argument så enkelt. Eftersom hon funnits i vår klubb en tid  jag har en helt annan bild.

Väldigt fokuserad på sig själv, ingen teamåkare. Van att få som hon vill (med hjälp av pappan)

Petter

Petter

Medlem

• Members
  • Pip
  • 439 inlägg

Nu är hon igång igen. Jag vet inte om det är någon annan än hon som tror att Annika Zell blivit tillsatt av någon annan anledning än hennes kompetens??

www.expressen.se/sport/langdskidor/vi-borde-ha-passerat-det-for-lange-sedan/

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Nej, skidförbundet är inte jämlikt vad gäller könsfördelning hos anställda. Är det ett problem? Jag vet inte. Nu är det ju svårt att diskutera detta då jag inte har full insyn, men kan det inte vara så att det finns fler män som är villiga att ha detta jobb?

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 846 inlägg
Använder man ord som ”gubbigt” tycker jag det indikerar att man har mer problem med män än med jämställdheten. Jag skulle som jämförelse aldrig säga att det är för mycket kärringar i något kvinno-dominerat yrke.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 173 inlägg
Den som i en sån viktig fråga lägger fokus på att reagera på ordvalet ”gubbigt” känner sig nog väldigt träffad i jämställdhetsdebatten. Jag har väldigt svårt att se att ”gubbarna” behöver nån försvare. Go Maria. En grym förebild för alla unga skidtjejer
Återinför skejtvasan
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 565 inlägg

Jag tycker det var mycket intressantare att lyssna på intervjun med Annika Zell än Rydqvist fortsatta tuggande. Det känns mycket positivt att få in Zell i tränarstaben och jag tror att hon kan bidra med en hel del med sin positiva framtoning. :)

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 005 inlägg

Jag tycker det var mycket intressantare att lyssna på intervjun med Annika Zell än Rydqvist fortsatta tuggande. Det känns mycket positivt att få in Zell i tränarstaben och jag tror att hon kan bidra med en hel del med sin positiva framtoning. :)

Håller helt med. Och Rydqvists krönika var faktiskt rätt bitter.

Lejonet

Lejonet

Medlem

• Members
  • Pip
  • 342 inlägg

Håller helt med. Och Rydqvists krönika var faktiskt rätt bitter.

Nu ingår det ju faktiskt i Zells arbetsbeskrivning att vara positiv.

Att tolka legitim kritik av en patriarkal maktordning (manlig överordning inom SSF) som "bitter" känns ju inte så seriöst. jag menar "bitter", vad är det för argument?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar