Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad irriterar ni er på hos andra skidåkare under träning?


etabeta

Recommended Posts

Om jag håller mig till ämnet, skidåkare i skidspåret och bortser från icke-skidåkare i skidspåret.  ;)

 

1. Gubbar (i alla åldrar) som anser att det är de som åker långsammare som ska visa hänsyn.

Det är ju precis tvärt om, så som Bamse säger "är man stark måste man vara snäll".

Jag tycker själv att jag håller ett rätt högt tempo och måste därför skämmas extra mycket eftersom att många säkerligen blandar ihop mig med "alla de där, som tror att de är allt det där".  :( 

2. Humorlösa sur-gubbar (temat med gubbar fortsätter). Ibland kan det vara riktigt tjockt i spåren i och kring Stockholm (går det att åka är det många som vill åka) och då kan det uppstå lite dråpliga situationer ibland. Vissa tar det med ett leende och en vänlig nickning...andra inte.  :huh: 

 

3. Snusare som lägger ut snus i spåret (min gissning är det kan vara gubbar i farten även här).  ;)

Du får leta rätt på ett gubbfritt spår. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Jag irriterar mig på folk som stannar till för att dricka eller fixa något med bindnigen och inte inser att stavar med kontrollrem lätt är ivägen för andra.

 

Jag irriterar mig också på folk som inte betalar spåravgiften när de kör på spår som sköts ideelt.

(här har jag dock lite dåligt samvete eftersom jag själv åkt utan att betala i tex Mora och Grönklitt, men jag skulle aldrig få för mig att åka i tex Haninges konstsnöspår utan att betala spåravgiften).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...