Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Propulsion i Nord-Korea!


Forehandloop

Recommended Posts

Mycket oroväckande ! Jag har en idrottskompis, som skulle åka via Kina till Nordkorea och delta i en idrottstävling. Det har inte hörts något från honom efter att han tidigare var i Sydkorea och deltog i ett veteranmästerskap. Med stämplar från Sydkorea i sitt pass kan det kanske ställa till problem, speciellt nu när läget är så spänt. Träffade hans syster i onsdags, men hon hade inget hört, vet inte ens om han släppts in i landet. Bortsett från Kongo-Kingshasa finns det säkrare länder att besöka. Han åkte den 17 mars och skulle komma hem den 29 april 2017. Jag skulle inte vilja befinna mig i Nordkorea, om det skulle börja smälla där. :o

Link to comment
Share on other sites

Bilder från en värld där inte slit och släng samhället tagit över ännu. Här finns fortfarande hantverkskunskapen kvar.

Ska man inte tjära skidorna också?

 

Mina senaste skidinköp har varit gamla brälappar likt dem på bilden. Köpte dem på loppis för 150:- och de fungerar alldeles utmärkt i början på vintern innan de maskinpreppade spåren går att åka.

 

Paret jag köpte är något för korta för mig och bär dåligt på lössnö, ska se ifall jag hittar ett par längre och bredare så jag kan ge mig ut mer off pist nästa säsong.

Link to comment
Share on other sites

Vem skulle kunna glömma? Speciellt li gyong-hui som placerade sig bra både i 5km herrar och 15 km damer enligt wikipedia. Det faller väl den jämställde skogsvakarn i smaken?

5km herrar

Li Gyong-Hui - 51

Li Gyong-Ae - 61

15km damer

Li Gyong-Hui - 30

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nordkorea_i_olympiska_vinterspelen_1992

Tycker det är betydligt mer rättvist om damer o herrar tävlar var för sig. Men tack för omtanken käre ocksberg
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...