Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sprucken NIS-platta


Fredrik H

Recommended Posts

Hände mig i januari, Xcelerator-bindningen flög plötsligt av under ett träningspass. Det visade sig att NIS-plattan hade spruckit på ena skidan.

Men det gick som tur var att montera en Prolink ovanpå NIS-plattan, funkar finfint.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Måste det vara Prolink med bredare bakplatta för att montera ovanpå på NIS-platta? Dvs. cl2/sk2. 

 

Edit: Det gäller väl visst endast Carbon? Pro modellen finns väl endast i en version och den går väl att montera ovanpå NIS-platta, eller?

Link to comment
Share on other sites

Måste det vara Prolink med bredare bakplatta för att montera ovanpå på NIS-platta? Dvs. cl2/sk2. 

 

Edit: Det gäller väl visst endast Carbon? Pro modellen finns väl endast i en version och den går väl att montera ovanpå NIS-platta, eller?

CL2 och Pro borde det vara. CL 2 på NIS-platta enligt Pölders hemsida.
Link to comment
Share on other sites

NIS-platta 79 kr. För mig är det nödvändigt att ha bindningen på minus tre de allra flesta Vasalopp men det beror ju på att jag är lite för tung för mina skidor. Men jag vill inte vara utan möjlighet att flytta bindningen! 79 kr alltså här: https://www.skistart.com/swe/catalogsearch/result/?q=NIS-platta+

 

Men NIS-platta går ju inte att montera ovanpå NIS-platta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...