Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

atomic, Madshus, Fischer, Rossignol eller salomon?


Jonas_

Recommended Posts

Har funderat länge på att göra en undersökning om vad folk gillar bäst för skidmärke så därför startar jag denna tråd!

Det ni ska skriva helst är: Vilket/vilka skidmärken ni gillar bäst + varför?

 

Hoppas vi får några kommentarer nu då!!

Link to comment
Share on other sites

Här kommer min funderingar :)

 

Nr 1: Fischer. Helt enkelt för de är bäst för min åkteknink. Gillar deras spannkurva, har aldrig haft riktigt dåliga skidor från Fischer. Skulle jag överväga ett annat märke så är det Madshus som står närmast. Sedan är det "jämnt skägg" mellan övriga märken enligt min väldigt subjektiva uppfattning. Ross har jag aldrig ens testat..........

Link to comment
Share on other sites

FISCHER, SALOMOM(fischer made, har inte mer än kännt på de nya amer tillverkade), ROSS, MADSHUS, ATOMIC. Så rankar jag i skate.

 

FISCHER, SALOMON , MADS ROSS ATOMIC, väldrig svårt eftersom varje par är så unikt. ett super par från karhu slår ju ett dåligt Carbonlite Fischer par så väldigt svårt att säga eg.

Link to comment
Share on other sites

Fischer. Fint och stabilt spann. Typ som löpskornas NIKE! :-) Bara de inte har barnarbetare! :-0

 

Det verkar som om Fischer har jämnast kvalitet på sina skidor ute i butikerna vilket också konfirmerades utav en väldigt duktig åkare som jag känner.

ja fischer har bäst butiks belag. madshus har hyffsade belag men där bränns kärnan lätt sönder av motionärer. dvs den sjunker ihop.

 

 

skulle ja köpa ett par bara skejt å klassiskt skulle ja ta gula skidor. känns säkrast

Link to comment
Share on other sites

Atomics nya World Cup-skida då med den nya fina spannkurvan? Såg att Oskar Svärd körde på den.

Skönaste klassiska skidan jag åkt på!

Har iofs bara kört Atomic de senaste 6 åren...

Kör oxå på den....härligt o slippa det vita bakom hälen som jag har på mina gamla RC11or!

Tycker skidan e riktigt sköön!

Link to comment
Share on other sites

Fischer. Fint och stabilt spann. Typ som löpskornas NIKE! :-) Bara de inte har barnarbetare! :-0

 

Det verkar som om Fischer har jämnast kvalitet på sina skidor ute i butikerna vilket också konfirmerades utav en väldigt duktig åkare som jag känner.

Som löpskornas nike? Aj fan då får man tänka om och välja bort fischer då....

Om de ändå varit som asics, saucony, newbalance eller nått.....

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker Ross är sorgligt underskattade i Sverige, enormt stor skillnad mot Norge där Ross är lika stora som Fischer och Madshus. Jag är mycket tveksam till att man idag kan säga att Fischer har jämnare kvalité än Ross, detta stämde dock för 7-10 år sedan.

Håller fullständigt med dig på den punkten! känner många som knappt vet att ross gör längdskidor! :O måste bli en ändring på denna kränkande syn på Ross :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
FISCHER, SALOMOM(fischer made, har inte mer än kännt på de nya amer tillverkade), ROSS, MADSHUS, ATOMIC. Så rankar jag i skate.

 

FISCHER, SALOMON , MADS ROSS ATOMIC, väldrig svårt eftersom varje par är så unikt. ett super par från karhu slår ju ett dåligt Carbonlite Fischer par så väldigt svårt att säga eg.

Någon som har koll på skillnaderna mellan RCS och RCR förutom den lilla viktskillnaden och att på RCS finns det warm, plus och cold?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...