Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppstrippeln


Volevodin

Recommended Posts

Såg på langd att det inrättats en trippel i vasalopp för löpning, cykel och skidåkning med ett 70-tal anmälda.

Det borde väl också inrättas en "snötrippel" och där skulle i så fall Lars-Erik vara primus motor med ganska många tripplar - hur många tripplar i ÖS+VL har Du Lars-Erik ?

Link to comment
Share on other sites

Såg på langd att det inrättats en trippel i vasalopp för löpning, cykel och skidåkning med ett 70-tal anmälda.

Det borde väl också inrättas en "snötrippel" och där skulle i så fall Lars-Erik vara primus motor med ganska många tripplar - hur många tripplar i ÖS+VL har Du Lars-Erik ?

Jag har åkt Vasalopp +båda öppna spåren samma år åtta gånger. Jag vidhåller att det inte är helt lått att åka två dar på raken (man måste ju stiga upp tre på morgonen (bussen går 5.30) och kroppen är ju mycket seg och näringsmässigt är man ju helt uttömd. Jag menar här för motionärer som jag som får hålla på si så där 7-9 timmar. För elit tror jag detta är en baggis. De åker ju båda loppen på nästan samma tid jag åker ett lopp :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Eftersom Nordenskiöld är 220 känns ju två öppna spår två dagar i rad inte så imponerande längre...:), du måste åka t o r på söndag morgon, söndag efter middag kväll och sedan på måndag, då blir det ju 27 mil, det har nog väldigt få skidat två dagar i rad...:).

 

Sedan får du sikta på att slå Roslagsloppet på rullskidor, 43 km plus uppvärming, säg 5 mil på lördagen, sedan Mälaren runt på söndagen 21 mil, ger 26 mil på två dagar, där har du något att bita i:). Kanske Everest har bräckt mig, fast inte säker...

Link to comment
Share on other sites

Eftersom Nordenskiöld är 220 känns ju två öppna spår två dagar i rad inte så imponerande längre... :), du måste åka t o r på söndag morgon, söndag efter middag kväll och sedan på måndag, då blir det ju 27 mil, det har nog väldigt få skidat två dagar i rad... :).

 

Sedan får du sikta på att slå Roslagsloppet på rullskidor, 43 km plus uppvärming, säg 5 mil på lördagen, sedan Mälaren runt på söndagen 21 mil, ger 26 mil på två dagar, där har du något att bita i:). Kanske Everest har bräckt mig, fast inte säker...

Jag har insett det Rotebrostakaren, i och med Nordenskildsloppet är min prestation inte så imponerade längre men

i jämförelse med det som kallas Vasaloppstrippeln som du kan genomföra under så lång tid anser jag nog ändå att det är väl så bra. Och med tanke på att jag klarat detta även som 73 åring så måste väl även du Rotebrostakaran åtminstone gödkänna min prestation, eller ? :rolleyes:  Även om du inte är imponerad.

Link to comment
Share on other sites

Jag har insett det Rotebrostakaren, i och med Nordenskildsloppet är min prestation inte så imponerade längre men

i jämförelse med det som kallas Vasaloppstrippeln som du kan genomföra under så lång tid anser jag nog ändå att det är väl så bra. Och med tanke på att jag klarat detta även som 73 åring så måste väl även du Rotebrostakaran åtminstone gödkänna min prestation, eller ? :rolleyes:  Även om du inte är imponerad.

Klart godkänt Lars-Erik, eller snarare högsta betyg, lite osäker vad det är i dagens betygssystem A? Skulle vara mer än nöjd om jag klarade kortVasan som 73åring.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...