Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa stället för läger


kebabsvarvare

Recommended Posts

Hej vänner!

Håller på att planera ett litet läger veckan innan Alliansloppet, vill främst få bra träning och nya miljöer.

Vilket är bästa stället att åka till om fokus ligger på rullskidor, men även lite löpning/skidgång. Max 4h från Västerås hade jag tänkt!

 

Trevlig midsommar

 

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ingen aning om avståndet är 4h men spontant säger jag Torsby. Snö, rullskidor , löparspår o en jävligt lugn miljö :) det gånger jag besökt tunneln under sommaren har jag mer lr mindre varit ensam där.

Ja, har varit inne på Torsby, antingen där eller Grönklitt. Är dock lite osäker på möjligheter till bra rullskidträning där? Någon som har erfarenhet?
Link to comment
Share on other sites

Personligen skulle jag aldrig lägga ett läger här, men kom å tänka på det enbart på dina två kriterier. Kräver dock lite bilkörning på själva "lägerplatsen". Så jag nämner det för lite ventilering. [emoji3]En riktig högoddsare: Karlstad!!!

Rullskidor på Klarälvsbanan, och löpning på Skutboudden. Blev väl nyligen framröstad till sveriges bästa motionsspår. Dessutom lagom avstånd ifrån Västerås med bra väg.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Torsby är super för rullskidor och löpning så där är svaret

Perfekt, blir Torsby!

Personligen skulle jag aldrig lägga ett läger här, men kom å tänka på det enbart på dina två kriterier. Kräver dock lite bilkörning på själva "lägerplatsen". Så jag nämner det för lite ventilering. [emoji3]En riktig högoddsare: Karlstad!!!

Rullskidor på Klarälvsbanan, och löpning på Skutboudden. Blev väl nyligen framröstad till sveriges bästa motionsspår. Dessutom lagom avstånd ifrån Västerås med bra väg.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tror jag avstår Karlstad, framförallt att det kräver bilkörning till aktiviteterna.
Link to comment
Share on other sites

Perfekt, blir Torsby!

Tror jag avstår Karlstad, framförallt att det kräver bilkörning till aktiviteterna.

Förstår det. Skulle nog jag också. [emoji3] Var bara ett förslag "utanför boxen". [emoji41] Kör hårt!

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...