Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tröga hjul till Alpina SSR100


noXum

Recommended Posts

Är det "Vita Blixten" från XXL, kolla där först, såg några svarta skatehjul när jag var inne där sist.

Har varit där också, men hittar dem ingenstans, har dock bara kollat på nätet, men utbudet brukar väl vara ungefärligt likt? Om det ska vara så svårt att hitta reservdelar, så kanske jag borde fundera på att byta till Swenor/Swix eller Marwe...

Link to comment
Share on other sites

Vad jag vet finns det bara en modell av hjul till Alpina på XXL, men jag är ganska säker på att hjul från Elpex, Swenor och Swix passar. Möjligen att du får mixtra lite med distanserna.

Hmm.. Alpina sina hjul är 30 mm breda, och verkar som alla andra är 24 mm. Så du säger att jag behöver distanser på 6 mm...Var köper jag sådant och vilken typ? Kanske bättre att fråga xxl om detta...

Link to comment
Share on other sites

Har kört med Alpinas vita skejtrullisar under de senaste åren. Inget fel på kvaliteten på stommen, men hjulen håller inte så länge. Nu har de i och för sig kommit med en ny variant som jag ska testa i helgen.

noXum- om du använder de distanser som redan finns på Alpinan borde det funka med hjul av annat fabrikat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...