Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningsmöjligheter Pajala


Folkesson

Recommended Posts

Oj pajala är ju inte stort och vägnätet är inte direkt som i södra sverige.har varit i pajala men inte tränat där. Är nog inte lätt att få ihop goa rundor på rullskidor utan att vända. Kan inte tänka mig det finns nån rullskidbana inom 30 mil :) vi snackar världens ände här :)

Ta med myggmedel. Jag hade nog satsat på löpning o möjligen fin grus o asfaltscykling!

Link to comment
Share on other sites

Dom brukar väl köra finska mästerskapen i rullskidor i Ylläs nån mil från Pajala? Tror inte dom har nån rullskidbana men vägar och gångbanor som klättrar upp mot slalombackarna. Bra med Mtb- och trailleder i härlig fjällterräng bjuds också på i Ylläs.
Link to comment
Share on other sites

Blir nog många vändrundor närmsta tiden... Och myrlöp. Hur är det hos vore grannar i öst? Andra regler för rullskidor/träna på allmänna vägar?

Nej, finns inte några andra regler här i Finland ang. rullskidåkning. Vanligt trafikvett är nog det som gäller...

Link to comment
Share on other sites

Närmsta rullskidsbanan ligger i Överkalix, ska vara 5 km långt.

 

Men det går ju alldeles utmärkt att köra rullskidor efter vägarna här i norr = Lite trafik. Se bara till att köra med bra vibrationsdämpning i skidorna (mest ful asfalt = bra stavfäste).

 

Finns ett elljusspår i norra delen utav Pajala, annars så är det bara att springa på grusvägar.

Link to comment
Share on other sites

Närmsta rullskidsbanan ligger i Överkalix, ska vara 5 km långt.

 

Men det går ju alldeles utmärkt att köra rullskidor efter vägarna här i norr = Lite trafik. Se bara till att köra med bra vibrationsdämpning i skidorna (mest ful asfalt = bra stavfäste).

 

Finns ett elljusspår i norra delen utav Pajala, annars så är det bara att springa på grusvägar.

Tack! Ja jag får nog släppa fristilen här uppe...skakar ju sönder :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...